Emergència química a Vilanova i la Geltrú: l'incendi crema fins a 70 tones de clor a la nau. EIX
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
10-05-2025 10:42
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Protecció Civil ha activat aquesta matinada el Pla d’Emergència Exterior del Sector Químic de Catalunya (PLASEQCAT) en fase d’Emergència per un incendi de gran magnitud en una indústria química situada a la Rambla dels Països Catalans de Vilanova i la Geltrú. L’empresa afectada, Clim Waterpool, treballa amb productes per al manteniment i neteja de piscines, i emmagatzema al seu interior fins a 70 tones de pastilles amb clor, una substància altament tòxica.
L’incendi, que crema totalment la nau, ha generat un núvol químic perillós que ha obligat a confinar preventivament la població de Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Cubelles, Cunit, Calafell i el nucli de Roquetes. La mesura busca protegir la ciutadania davant possibles afectacions respiratòries i s'ha demanat romandre als edificis, amb portes i finestres tancades i sense utilitzar sistemes de ventilació que connectin amb l’exterior.
Per garantir una comunicació efectiva i immediata, Protecció Civil ha enviat una Alerta de Confinament als telèfons mòbils de la població afectada. Així mateix, les carreteres C-15 i C-31 han estat tallades a l’alçada de Vilanova i la Geltrú, i s’ha interromput el servei ferroviari a les línies R2 Sud i Regionals del corredor sud en les estacions de Vilanova, Cubelles, Cunit i Calafell.
Els Bombers de la Generalitat han mobilitzat 60 efectius i 28 dotacions terrestres, incloent-hi 12 vehicles d’aigua, dues autoescales, el Furgó de Risc Químic i la Unitat de Comandament Mitjana. També hi treballen especialistes del Grup de Suport de Riscos Tecnològics (GRIT) i del Grup Operatiu de Suport (GROS). El foc es combat amb un atac defensiu des de l’exterior i, fins ara, els bombers han aconseguit confinar-lo dins la nau afectada, evitant-ne la propagació a les naus adjacents.
L'incendi de Vilanova i la Geltrú continua actiu. Està confinat a la nau de productes per a piscines i treballem amb l'objectiu d'evitar la propagació a les naus adjacents.
— Bombers (@bomberscat) May 10, 2025
No consten ferits
Hi ha 25 🚒 #bomberscat amb #GRIT #GROS #UCM mobilitzades#PLASEQCAT @emergenciescat pic.twitter.com/AbwrXBu58e
El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha activat tres unitats preventives, però fins ara no s’han registrat ferits ni atencions mèdiques derivades de l’incident. També s’han activat efectius dels Mossos d’Esquadra i es manté una coordinació constant entre el CECAT de Protecció Civil i els ajuntaments i policies locals dels municipis afectats.
Les autoritats demanen mantenir la calma, seguir les instruccions oficials i no difondre informació no contrastada. L’episodi segueix en evolució i es demana a la ciutadania no sortir al carrer fins a nou avís.
Més informació
- Un incendi en una nau industrial obliga a confinar Vilanova, Roquetes i Cubelles aquesta matinada
- S’aixeca el confinament pel núvol tòxic però es mantenen recomanacions de precaució a Vilanova i la Geltrú i Roquetes
- L’incendi químic de Vilanova i la Geltrú està estabilitzat, segons els bombers: cap nau veïna afectada
- Illa demana seguir les indicacions de Protecció Civil a la zona confinada però diu que la situació està “controlada”
- El festival Be Live cancel·la la programació del 10 de maig per emergència
- L'alcalde de Vilanova i la Geltrú: "El confinament continua, estem pendents de l'evolució del núvol tòxic"
- Els Bombers intensifiquen l’extinció de l’incendi químic a Vilanova amb control constant de la qualitat de l’aire
- L'incendi de la nau de productes químics de Vilanova i la Geltrú està en fase d'estabilització
- El telèfon d’emergències 112 rep 246 trucades pel gran incendi químic de Vilanova fins a les vuit del matí
- Com sabràs quan s'acaba el confinament per l'emergència química?
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!- bombers
- Cleanwater Pool
- incendi
- Plaseqcat
- Policia local de Vilanova
- Albinyana
- Banyeres del Penedès
- Bellvei
- Bonastre
- Calafell
- Canyelles
- Cubelles
- Cunit
- El Montmell
- El Vendrell
- La Bisbal del Penedès
- L'Arboç
- Llorenç del Penedès
- Masllorenç
- Olivella
- Sant Jaume dels Domenys
- Sant Pere de Ribes
- Santa Oliva
- Sitges
- Vilanova i la Geltrú