Nota de premsa

Els Bombers Voluntaris de Sitges celebren la festa del seu patró amb diferents activitats i demostracions a La Fragata

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Abans dels actes de diumenge, els Bombers faran a les onze del matí de dissabte una ofrena a la Parròquia i entregaran la placa de bomber d’honor al patró de la vila, Sant Bartomeu.

La Fragata serà aquest diumenge, de deu del matí a dos quarts de dues del migdia i de quatre a vuit de la tarda, l’espai on el Parc de Bombers Voluntaris faran una sèrie d’activitats, dividides en infantils i d’adults, perquè els sitgetans i les sitgetanes observin la seva tasca diària.

Pel que fa a les activitats infantils, hi haurà un circuit d’orientació, un d’obstacles, un taller d’apagafocs consistent en un mural amb algunes flames dibuixades i que els més petits hauran d’apagar amb globus d’aigua, i un recinte limitat d’espuma. Respecte a les activitats per adults, hi haurà un circuit d’orientació que permetrà sentir la sensació que té un bomber quan es disposa a apagar un foc, unes pràctiques per apagar focs simulats amb extintors de CO2 que no desprenen pols tòxica, i un taller per aprendre a controlar un incendi domèstic que es pot produir, per exemple, a la cuina.

Paral•lelament a aquestes activitats, durant tot el dia hi haurà un stand amb imatges audiovisuals, amb vídeos de simulacres d’incendis, amb un recull de fotografies dels mateixos Bombers, una mostra d’escuts de bombers d’arreu del món, i una exposició de dos uniformes d’intervenció complerts i dels vehicles que formen el Parc Mòbil de Sitges (un camió, un furgó i una ambulància).

Al marge dels tallers per a infants i adults, es realitzarà a dos quarts d’una del migdia una demostració dels Bombers Juvenils amb exercicis com el passamànegues aeri, una pràctica amb mànegues de 70 i un apagafocs amb CO2. A les cinc de la tarda tindrà lloc un arriscat exercici de rescat vertical a la paret del Baluard i a les set de la tarda una demostració d’excarcel•lació d’accident de trànsit, que consisteix en observar el procés per treure un ferit greu de dins d’un vehicle accidentat.

El fi de festa tindrà lloc a les vuit dels vespre amb una traca final i una batucada a càrrec del grup local Markatú.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local