Nou hospital

La Plataforma per la Sanitat Pública del Garraf demana millores urgents en les infraestructures sanitàries

Reactivació del grup de treball unitari que reivindica la construcció d'un nou hospital a Vilanova i la Geltrú

La Plataforma per la Sanitat Pública del Garraf demana millores urgents en les infraestructures sanitàries. Ajuntament de Vilanova

La Plataforma per la Sanitat Pública del Garraf demana millores urgents en les infraestructures sanitàries. Ajuntament de Vilanova

La Plataforma per la Sanitat Pública del Garraf es va reunir ahir, després de mesos d'inactivitat, per reprendre la reivindicació unitària de les millores en l'atenció a la salut a la comarca. Una quarantena de persones d'entitats, institucions, sindicats, col·lectius i formacions polítiques van participar en la trobada per revisar i reactivar els objectius del grup.

L'alcalde de VNG, Juan Luis Ruiz, va explicar que la voluntat d'aquesta primera trobada "és establir uns mecanismes de treball i sobretot ens hem de marcar quins objectius volem aconseguir". Per l'alcalde calen "millores urgents en les actuals infraestructures sanitàries", i treballar per un nou "hospital comarcal i universitari a Vilanova i la Geltrú".

Una de les prioritats posades damunt de la taula és l'elaboració d'un pla integral de salut i benestar pel Garraf, "que posi sobre la taula les necessitats que el territori té" va dir Juan Luis Ruiz. La regidora de Salut Pública, Gisela Vargas, per la seva banda, va apostar pel treball conjunt de totes les entitats, "aquesta plataforma ha de sumar", i també es va mostrar a favor "d'aprofitar el moment, la disposició, per fer passes endavant" en referència a la voluntat expressada les darreres setmanes de diverses institucions per invertir en la millora de la sanitat pública al Garraf.

Alguns dels temes que es van exposar van ser la necessitat d'incrementar el personal sanitari, de millorar les especialitats mèdiques, de mesures per fer més atractiu el CSAPG per als professionals de la salut, i, en general, les deficiències estructurals als centres hospitalaris Sant Camil i Sant Antoni Abat, la necessitat d'inversió en l'ampliació d'estructures i la construcció d'un nou hospital a VNG.

La plataforma per la Sanitat Pública del Garraf és un espai de trobada creat el 2016 i que no es reunia des de novembre de 2022. La reunió d'ahir de la Plataforma, a més de redefinir la missió i revisar els objectius, va fixar un calendari de treball per al 2024. La pròxima reunió és prevista el 15 de maig, amb l'objectiu de poder conèixer detalladament els fulls de ruta del Consorci Sanitari Alt Penedès i Garraf i del Catsalut.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local