Nota de premsa

Treball i Indústria exigirà a les empreses que incorporin el 2% de discapacitats a les seves plantilles

El conseller Rañé ha anunciat que condicionarà la concessió d’ajudes públiques que atorga el Departament al compliment de la normativa

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

En aquest sentit, ha anunciat que "condicionarà la concessió d’ajudes públiques que atorga el Departament al compliment de la normativa". La Llei recull que les empreses amb més de 50 treballadors han de comptar amb un 2% de treballadors discapacitats dins les seves plantilles. Rañé ha fet aquestes declaracions en el decurs de la presentació de l’informe "Els comptes de l’economia social. El tercer sector a Espanya" finançat la Fundació ONCE.

El conseller ha explicat que hi ha quatre conceptes bàsics que defineixen l’economia social: l’interès col·lectiu, la solidaritat, la participació, i la responsabilitat i que "aquests conceptes també defineixen, en bona part, els objectius que el Govern es planteja per aconseguir que Catalunya tingui un nou model econòmic".

"Hem de posar l’economia al servei de les persones, i no les persones al servei de l’economia" ha indicat, ja que "l’estructura empresarial ha de ser productiva, flexible, tecnològicament avançada, innovadora, i en definitiva, competitiva; però també social i socialment responsable".

Després de recordar que Catalunya compta amb el Tercer Sector més ampli, en termes absoluts, de tota Espanya i que, en termes relatius, és un sector amb un pes per sobre de la mitjana espanyola, Rañé ha subratllat "cal continuar treballant per afavorir el seu desenvolupament a Catalunya" i, en aquest sentit, ha presentat tot un seguit de mesures que el Govern està implementant per tal d’assolir aquests objectius que es resumeixen en el següent decàleg:

Decàleg

1.-Complementar amb aportacions específiques per a les cooperatives i societats laborals els programes generals d’ajuts al desenvolupament empresarial (internacionalització, qualitat, etc.) i, especialment, els referents a les petites i mitjanes empreses.

Les convocatòries d’ajuts per a la realització d’activitats d’R+D+i que està elaborant el Departament de Treball i Indústria per aquest any incorporen criteris específics d’impuls a l’economia social.

2.-Facilitar l’accés al finançament públic dels projectes empresarials creats per entitats i empreses d’economia social.

El Departament d’Economia habilitarà mesures de finançament específiques per a projectes de creació d’ocupació a cooperatives i societats laborals per a joves menors de 35 anys.

3.-Promoure en els programes de desenvolupament local la col·laboració amb les cooperatives i societats laborals existents, així com el foment de l’autoocupació col·lectiva com a fórmula de creació d’ocupació estable.

El projecte Ara-Coop, actualment en fase de desenvolupament, farà funcions d’incubadora virtual de noves cooperatives.

4.-Afavorir la integració laboral i la prestació de serveis de proximitat a les persones amb dificultats especials d’inserció sociolaboral i amb més necessitats.

Increment de les subvencions (mitjançant empreses d’inserció) per a contractació de beneficiaris del PIRMI, de 450.000 euros el 2004 a 1,45 milions d’euros al 2005. Les subvencions que atorga el Departament s’han multiplicat per 3 aquest any.

5.-Promoure i potenciar l’establiment dels consorcis i xarxes que tendeixin a dotar les entitats i empreses de l’economia social d’una dimensió d’actuació adequada.

Les convocatòries de suport econòmic a projectes de cooperatives primen aquelles entitats que reinverteixen els seus beneficis en lloc de distribuir-los.

CLADE és un exemple de suport del Govern a iniciatives que, des de l’autonomia del món cooperatiu, s’organitzen per complementar-se, assolir major dimensió, i generar economies d’escala.

6.-Fer que les empreses de l’economia social accedeixin als ajuts a la formació existents, en particular millorant el tractament que se’ls dóna en el marc de la formació contínua.

Les convocatòries de formació del Govern de l’Estat i del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) en matèria de formació continua reserven el 6% dels recursos a cooperatives, societats laborals i treballadors autònoms.

7.-Impulsar la creació de llocs de treball cooperatius i de societats laborals en base a la capitalització de les prestacions d’atur.

Promoure l’ampliació, durant l’any 2006, del període màxim de capitalització de l’atur per augmentar el seu import.

8.-Millorar l’eficiència en la gestió i el procés de presa de decisions col·lectives a les entitats d’economia social.

Formació específica per als membres de Consells Rectors (equivalent al Consell d’Administració d’una empresa mercantil) per a la millora del funcionament i gestió dels òrgans de decisió de les cooperatives i societats laborals.

9.-Optimitzar i integrar el proveïment de serveis a les cooperatives agràries de primer grau.

Creació de plataformes integrades de serveis i assessorament a cooperatives agràries. La dotació pressupostària per a 2005 és de 300.000 euros.

10.-Impuls de la qualitat de l’ocupació a l’economia social.

Impulsar la responsabilitat social de les empreses amb especial atenció a la perspectiva de gènere, mitjançant el projecte Equal Responsabilitat Social Empresarial Cooperativa, amb una aportació de 750.000 euros durant el període 2005-2007.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local