Nota de premsa

Brots de poesia a Vilanova

El projecte municipal vol ser na passejada poètica per espectacles, concerts, recitals i lectures

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Brots de poesia és una passejada poètica per espectacles, concerts, recitals i lectures, que se centrarà a la Biblioteca Museu Víctor Balaguer i a les biblioteques públiques de la ciutat, on prendran tanta
rellevància els autors consolidats com els autors novells.

Entre el 15 i el 22 d’abril, tampoc hi faltaran els poetes i poetesses de la ciutat, que crearan una matinal poètica, donant així rellevància al suport a la creació literària local.

Brots de poesia forma part del projecte de gestió cultural que vol potenciar la difusió del patrimoni de la ciutat, el suport a la creació literària i el foment a la lectura a tot tipus de públic.

Aquest projecte se sumarà a 2005 Any del Llibre i la Lectura.

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, a través del programa Brots de poesia, uneix diversos programes com són suport a la creació, foment a la lectura i patrimoni.

Els objectius generals de Brots de poesia són:

• Promoure i difondre el gènere literari de la poesia a tot tipus de públic.
• Fomentar la lectura d’aquest gènere.
• Donar suport a les creacions locals d’aquest gènere.
• Promoure el coneixement i la difusió de la literatura catalana.
• Fomentar i difondre el patrimoni de la ciutat mitjançant activitats en
espais patrimonials.
• Afavorir l’intercanvi i la fusió entre diferents disciplines artístiques (arts escèniques, música, arts visuals, llibre, biblioteques, patrimoni, etc.) tenint com a element comú la poesia.

Dins la programació de Brots de poesia pren molta rellevància el suport a la creació. Els seus objectius prioritaris són:

• Donar suport a les diferents manifestacions artístiques generades per artistes vilanovins o residents a la ciutat.
• Facilitar als creadors locals les eines necessàries per fer possibles les
seves accions.
• Estructurar propostes estables, a través de les quals els creadors locals puguin mostrar les seves obres.
• Aconseguir espais idonis per mostrar les creacions d’artistes locals.
• Establir una línia permanent de diàleg amb els diferents agents creatius, per tal de dur a terme les accions més oportunes en cada moment, ajustades a les seves necessitats.
• Afavorir espais on es posi en contacte la creació local amb altres propostes externes a la ciutat.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local