Joan Andreu Rodríguez i Serra |
05-05-2006 16:45
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
En Molero va ser periodista, va impulsar molts projectes de caire cultural com el setmanari Canigó i Presència, publicacions com Tramuntana, Àncora, El Correo Catalán, lEco de Sitges i La Comarca del Garraf.
Al Setmanari de Vilanova i la Geltrú (primera publicació en català que es va fer al Garraf) als anys 1977 i 78 i a la publicació mensual Montgrós de Sant Pere de Ribes.
Molero va ser fundador de lAssociació Catalana de Crítics dArt i apassionat per la música va escriure les biografies dEduard Toldrà, Rafael Ferrer i Francesc Mas i Ros; collaborant amb La Principal de la Bisbal, a la Cobla de la Generalitat de Catalunya i amb Josep i Manuel Saderra, músics de cobla i compositors.
Va ser guardonat amb els Jocs Florals de lexili i va rebre cinc vegades el premi Pau Casals dassaig sobre temes musicals.
Enguany, amb la publicació del guanyador del premi dinvestigació, Sr. Francesc Foguet i lentrega dels premis; els Molero, obren una nova etapa, que sha de caracteritzar per renovar lesperit pel que es van crear, per la necessitat de recuperar la vitalitat del propi Eugeni Molero.
Els premis de periodisme i investigació de lEugeni Molero necessiten obrir-se fora de la Comarca del Garraf, cal trobar noves vies de participació, de creació i denfortiment del propi premi.
Vull aprofitar la possibilitat que la meva responsabilitat mha ofert de conèixer la seva família, començant per la seva vídua que ha sabut transmetrens amb sensibilitat i afecte lamor al seu espòs i el plaer per gaudir de les coses mes senzilles de la vida.
Als seus fills, transmissors de Cultura i ambaixadors dun cognom que porta la lletra i la nota den Molero.
A tots els participants, jurats i collaboradors que heu ajudat a interpretar una composició, a voltes, difícil duna partitura amb un títol important i amb uns arranjaments especials.
I a lEugeni Molero, gràcies
Joan Andreu Rodríguez i Serra
Vice-president del Consell Comarcal del Garraf
President de lÀrea de Serveis a les Persones.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!