AMPA CEIP POMPEU FABRA |
03-07-2002 18:54
LAMPA de lescola Pompeu Fabra vol manifestar el seu total desacord amb les declaracions de la delegada territorial dEnsenyament, la senyora Aurora Danés, fetes el passat divendres en un mitjà de comunicació local, fent referència a lincrement daules de parvulari.
En una entrevista duna llargada considerable, la Delegada manifesta que el Departament tenia la previsió de fer el que ha fet. És a dir, el Departament havia decidit obrir aules de P3 a lescola Arjau i a lescola Pompeu Fabra. En el cas de lescola Pompeu Fabra, afirma que aquesta decisió respon a una demanda dels pares.
El que no sabem és quan havia pres aquesta decisió i estem sorpresos de la previsió que es manifesta.
Pel que nosaltres sabem, la previsió no ha existit. El cert és que quan la Consellera va venir a inaugurar linstitut Dolors Mallafré (mes de gener) va manifestar que no es prendria cap decisió fins que no es tinguessin totes les dades sobre la taula. Cal subratllar que el Consell Escolar Municipal ha estat treballant amb aquestes dades tot aquest curs, i daquestes dades se nha fet coneixedor al Departament dEnsenyament.
Finalment, les dades van arribar. Una vegada finalitzat el període de preinscripció als centres densenyament primari mes dabril el Departament es va adonar que feien falta 3 noves aules de P3 a Vilanova (tres aules són 75 nens i nenes).
I en aquell moment es va comunicar a les escoles implicades (Pompeu Fabra i Arjau) la decisió presa: una aula pel Pompeu i dues per lArjau). Tot això quan faltaven quatre dies per iniciar-se la matrícula.
El consell escolar de lescola Pompeu Fabra va manifestar el seu total desacord amb aquesta decisió, desacord que va fer arribar al Departament, a més de demanar una reunió. La subdelegada accepta la reunió, però manifesta que només rebrà el director, tot i que sanuncia la visita dun representant dels pares i dun representant de lAjuntament que recolza completament els acords del Consell Escolar.
La reunió té lloc el divendres anterior a linici de la matrícula. Després duna espera de més de 45 minuts, la subdelegada inicia la reunió amb el Director i al cap de deu minuts, convida a entrar a la representant dels pares.
En aquesta reunió, la subdelegada manifesta la sorpresa davant les dades reals de preinscripció afirma que les dades no quadren amb la previsió del Departament i diu que lincrement daules al Pompeu i lArjau és lúnica solució possible.
Afirma també que el Departament no ha tingut temps de prendre cap altra decisió ni les obres a lantiga escola Sant Jordi, ni una solució per a matricular a les noves famílies al Sant Jordi, encara que provisionalment estiguessin en un altre centre i que és la única solució possible.
I una darrera afirmació: la subdelegada ens diu que no coneix com és lescola. És a dir, una decisió presa sense tenir coneixement de la realitat. Així pren les decisions fortes i ràpides, sens dubte el Departament dEnsenyament?
El cert és que lescola Pompeu Fabra accepta aquesta decisió també podem dir-li ordre i matricula aquests alumnes. Per cert, els nous alumnes matriculats pel curs vinent a P3 són 26, o sigui que la ràtio màxima del Departament dEnsenyament ja ha estat vulnerada: tres aules a P3 i amb més nens dels recomanables per la mateixa llei!
Quina és la nostra sorpresa quan llegim les declaracions de la Delegada!
Una sorpresa molt grossa i agreujada pel fet que les declaracions apareixen el dia 28 de juny. Com molts sabem i la Delegada també, és el darrer dia que els mestres treballen a les escoles; i els nens ja fa una setmana que fan vacances. Tenint en compte que la matrícula va ser el mes de maig, és possible que la Delegada hagi esperat a que ningú pugui contestar-li? Volia que tots estiguéssim de vacances? Volia demostrar-nos com el Departament sap prendre decisions fortes i ràpides?
A més i aquesta dada no surt a lentrevista tots els nens i nenes que arribin a Vilanova durant el proper curs i hagin de fer 5è també es matricularan a lescola Pompeu Fabra. Sí, aquesta és laltra planificada resposta al creixement de la comarca: la nostra escola té una aula més de P3 i una aula més de 5è, quan ja tenim dues línies des de P3 fins a 6è. És possible que el Departament tingui interès en massificar la nostra escola?
LAMPA de lescola Pompeu Fabra no entén la política del Departament dEnsenyament.
LAMPA de lescola Pompeu Fabra no entén com el Departament oblida els drets dels pares i les mares a escollir una escola pública de qualitat.
LAMPA de lescola Pompeu Fabra no entén perquè el Departament pren decisions equivocades i traspassa els problemes que es deriven de les mateixes a una comunitat educativa mestres, pares i mares que està treballant des de fa temps per millorar lescola en què creiem i què volem pels nostres fills i filles.
A més, donat laugment de població previsible a Vilanova, tots sabem el volum de construcció de nous habitatges. Què passarà el proper curs? Què passarà els propers 5 anys? Es preveuran amb temps suficient les necessitats descoles a Vilanova?
Per tots els motius exposats, i per la solidaritat que ens uneix amb les famílies que arriben a la nostra població, lAMPA de lescola Pompeu Fabra ha pres la decisió de no iniciar les classes el proper dilluns 16 de setembre.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!



