VD |
14-09-2008 17:42
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Per posar en marxa aquest projecte, el Departament d'Educació ha creat, com a experiència pilot i d'acord amb l'Administració local, 10 zones educatives a Catalunya que són una mostra de les diferents realitats territorials i socioeducatives. Les 10 zones educatives escolaritzen 128.051 alumnes i tenen una plantilla d'11.833 docents (El Prat de Llobregat, Vilanova i la Geltrú, Sant Adrià, Garrotxa i Ripollès, Lleida, Granollers, Mataró, Reus, Ribera d'Ebre i Terra Alta, Sant Cugat).
Els objectius bàsics es concreten en:
- aconseguir una escolarització equilibrada entre els diferents centres finançats amb fons públics de la Zona Educativa
- planificar l’oferta d’estudis obligatoris i postobligatoris a partir de la participació de tots els agents educatius i per tant, tenint en compte tots els punts de vista
- intensificar les accions del Pla Educatiu d’Entorn, i si no el té, posar-lo en marxa
- treballar per a què tots els centres educatius s’impliquin per a millorar els resultats de tots els alumnes de la ZE i no només els del seu centre. Això s’ha d’aconseguir a través de la col·aboració entre els centres de manera que, entre altres coses, es puguin intercanviar experiències exitoses o que es consensuï un model educatiu de la Zona, a partir del qual cada centre crearà el seu Projecte.
- millorar la gestió eficient dels recursos
Al capdavant, aquestes ZE comptaran amb un director de Zona Educativa, que actuarà per delegació del director dels Serveis Territorials corresponents, i que tindrà com a tasques fonamentals fomentar la col·laboració entre els diversos centres, els ajuntaments, els serveis educatius i la resta de la comunitat educativa, a més de millorar la gestió dels recursos de cada zona, adaptar-los a les seves necessitats específiques i potenciar l’escolaritzacio equilibrada i els Plans Educatius d’Entorn.
Això vol dir que més enllà de les destinacions de docents i de les atribucions de recursos que es fan des dels Serveis Educatius del Departament, el director de Zona Educativa analitzarà les necessitats concretes del territori que té assignat, i per tant, coneixerà les necessitats i les potencialitats de manera més detallada que el què era possible fins ara. D’aquesta manera, podrà traslladar als Serveis Territorials que corresponguin la realitat de cada Zona amb un coneixement més acurat, representant així un valor afegit a la gestió del Departament d’Educació.
El curs que ara comença també es començarà a aplicar el nou Decret de batxillerat que potencia les assignatures de l'especialitat que l'alumne ha escollit. Un altra novetat d'enguany són els Espais de Benvinguda Educativa (EBE) de Vic i de Reus. Aquesta experiència, coresponsabilitat del Departament d'Educació i dels ajuntaments, és una eina d'acolliment familiar prèvia a l'escolarització. Aquest curs també es continuarà implantant el Pla d'impuls de terceres llengües que es va posar en marxa el curs 2006-2007.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!