Cine Club Vilafranca |
06-11-2002 22:01
Un total de 59 films es projectaran a la setena edició de la Mostra de Curtmetratges de Vilafranca (MCV), que tindrà lloc a Vilafranca del Penedès del 15 al 23 de novembre. 41 daquests treballs participaran a les tres seccions competitives del certamen, organitzat per Cine Club Vilafranca: Selecció Oficial, Secció dAnimació i Pantalla Oberta. Els 17 curts restants sexhibiran a la sessió retrospectiva o a la cloenda.
Tres seccions competitives
A la Selecció Oficial de la MCV concorren enguany 17 curts que optaran als dos guardons que es concedeixen en aquest apartat: el Premi del Jurat (dotat amb 2.000 euros i patrocinat per Caixa Penedès) i el Premi del Públic (de 1.600 euros i esponsoritzat pel Patronat Municipal de Comerç i Turisme).
Per a la Secció dAnimació shan seleccionat 7 treballs, que optaran a un premi únic de 750 euros que atorga lAjuntament dOlèrdola. Durant aquesta sessió també es projectarà fora de concurs el curt Los girasoles, de José i Manuel Lagares.
Lespai Pantalla Oberta, dedicat a projectar treballs en suport vídeo, compta aquest any amb 17 títols. El curt premiat pel jurat tindrà com a premi la possibilitat defectuar pràctiques remunerades a la productora de publicitat Zindara i la seva difusió a tot Catalunya a través de la Xarxa de Televisions Locals (XTVL).
Beckett en curt
A banda de les sessions competitives, la MCV es completa amb una retrospectiva dedicada al dramaturg irlandès Samuel Beckett. Es tracta concretament de cinc títols que formen part del projecte Beckett on film. La característica daquest treball, que es va materialitzar lany 2000, consistia a rodar una sèrie de curtmetratges basats en peces de Beckett a càrrec de prestigiosos realitzadors i actors.
En concret, els cinc títols que es projectaran a la MCV porten la firma de Kieron J. Walsh, Anthony Minghella, Neil Jordan, David Mamet i Damien ODonnell i compten amb la presència a la pantalla de Kristin Scott Thomas, Julianne Moore, John Gielgud i Harold Pinter, entre daltres.
Finalment, durant la sessió de cloenda es proclamaran els guanyadors, es lliuraran els premis i es projectarà la sessió especial Los diminutos del calvario, 12 curts dun minut de durada cadascun i rodats en un sol pla.
Cine Club Vilafranca
Per a més informació i material de premsa ccv@cineclubvila.com, i als telèfons 93 818 14 73 (Pep) i 600 716 688 (Josep Maria)
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!



