Carta pública al President Bush:

UNA GUERRA CONTRA L'IRAQ? EL PITJOR REMEI PER ALS GREUS PROBLEMES DEL MÓN

Carta del Forum Ubuntu

Stop the war

Stop the war

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Arribar a qualsevol guerra és sempre un pas enrere. És un fracàs de la democràcia, del desenvolupament, de l'entesa: una derrota per a tota la humanitat.

Des de sempre, i en particular des de l'11 de setembre de 2001, estem a favor de la vida i en contra de la violència. Però l'actitud bel•licista dels EUA enfront de l'Iraq constitueix una amenaça als fonaments de la convivència mundial i al dret internacional. Fonaments que, després de les guerres mundials, es van començar a construir sota el lideratge dels EUA, precisament, per tal d'evitar-les per sempre.

Malgrat els intents de les Nacions Unides i d'alguns estats per moderar les temptacions unilaterals dels EUA -la resolució 1441 del Consell de Seguretat va tornar a obrir el camí cap a la solució diplomàtica d'aquest conflicte- sembla inevitable que, fent cas omís dels resultats de les inspeccions i de les serioses objeccions que tantes persones, institucions i governs, decideixin començar la guerra contra l'Iraq, que sens dubte provocarà més mort, misèria i desesperació a un poble ja tan oprimit i posat a prova.

Malgrat les campanyes de desinformació promogudes, la immensa majoria de l'opinió pública mundial no veu cap raó per a una guerra preventiva. De debò creu el govern dels EUA que contribuirà a construir un món més pacífic, just, segur, lliure i democràtic amb campanyes de desinformació y guerres preventives? Que no sent el clamor indignat que s'aixeca des de tants punts del planeta i dins del seu propi país?

Conscients de la seva gran responsabilitat històrica i dels immensos recursos de tota mena de què disposen, tornin a la humanitat, com van fer en el passat, la confiança en ella mateixa. No donin la lliçó amarga que només els interessos econòmics, lligats en aquest cas al petroli i a la indústria armamentística, mouen els poderosos del món i sembren violència, pobresa i odi pertot arreu. Responguin a aquests problemes amb solidaritat, justícia, ajuda. Això és el que la humanitat necessita i espera.

Continuem compartint i comprenent el dolor i la por del poble americà pels tràgics esdeveniments de l'11 de setembre. Però la millor manera de procurar que aquest dolor no es repeteixi i no s'estengui, perquè els gèrmens del terrorisme es redueixin fins a desaparèixer de la terra, cal que facin justament el contrari del que fan ara. No en dubtin: inverteixin radicalment el camí. Construeixin pau, justícia i desenvolupament en el món.





Federico Mayor Zaragoza
Noam Chomsky Massachusetts Institute of Technology
Mario Soares Fundaçao Mario Soares
Rigoberta Menchú Premi Nobel de la Pau
Joseph Rotblat Premi Nobel de la Pau
Adolfo Pérez Esquivel Premi Nobel de la Pau
Danielle Mitterrand France Libertés
Cora Weiss The Hague Appeal for Peace
José Saramago Premi Nobel de Literatura
Susan George Transnational Institute
Ignasi Carreras Intermón Oxfam - Oxfam International
Alexander Likhotal Green Cross International
Colin Archer International Peace Bureau
Eduardo Estévez Confederación Mundial del Trabajo
Kailash Satyarthi Global March Against Child Labour
Andrew Simms Jubilee
Mohammed Fayek The Arab Organisation for Human Rights
Ángel Strappazzon MOCASE / Vía Campesina
Cornelio Sommaruga Foundation Caux-Initiatives of Change
Kin Chi Lau ARENA Asian Regional Exchange for New Alternatives
Alain Touraine EHESS
Kumi Naidoo CIVICUS
Sara Longwe FEMNET The African Women's Development and Communication Network
Jorge Brovetto Asociación de Universidades Grupo Montevideo
Lois Barber EarthAction
Paul Ortega World Federation of UNESCO Clubs, Centres and Associations
Abdullahi An-Na'im Emory University
Jorge Nieto Centro Internacional para la Cultura Democrática
Mary-Wynne Ashford International Physicians for the Prevention of Nuclear War
Hazel Henderson Escriptora
Fèlix Martí Linguapax Institute
Fatma Alloo DAWN Development Alternatives with Women for a New Era - Africa
Anaisabel Prera Fundación para una Cultura de Paz
Arcadi Oliveres Justice and Peace - Europe
Gabriela Cauduro Servicio Justicia y Paz - Latinoamérica
Àngels Mataró Asociación para las Naciones Unidas - España y Latinoamérica
Martí Olivella Alianza para un mundo responsable, plural y solidario
Martha Honey Foreign Policy in Focus
Warren Bell Canadian Association of Physicians for the Environment
Raimon Ribera Centre UNESCO de Catalunya
Paiboon Wattanasiritham Community Organizations Development Institute
Gurutz Jáuregui Escriptor
Josep Maria Fàbregues Coordinadora Catalana de Fundacions
Josep Xercavins Secretariat Ad Hoc del Fòrum UBUNTU




El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local