ACAPS Wilaia Alt Penedès . Els infants sahrauís de l'Alt Penedès han participat en els casals d'estiu
Redacció |
Vilafranca del Penedès
13-08-2014 10:56
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Com cada any, els infants refugiats sahrauís han participat en els casals d’estiu dels municipis que els han acollit, enguany a Sant Sadurní d’Anoia, Vilafranca del Penedès, Santa Margarida i els Monjos, Sant Cugat de Sesgarrigues i Castellví de la Marca.
Els casals d’estiu són una proposta de lleure educativa, lúdica i una bona eina d’adaptació i de socialització intercultural per als infants sahrauís acabats d’arribar des dels campaments de refugiats. Les activitats giren a l’entorn de centres d’interès. Són tallers de manualitats, jocs de grup, jocs d’aigua, jocs motrius, racons per als més petits, cançons, contes, esports i piscina. També es fan excursions. Tot un seguit d’experiències que fan que cada dia sigui especial.
Els nens i nenes sahrauís, als casals d’estiu, fan nous amics i amigues i és un element més educatiu en unes vacances de dos mesos molt especials, abans de retornar a l’exili forçós en un camp de refugiats al mig del desert argelí.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!