Notícia

COMUNICAT DE PREMSA DE L'AGRUPACIÓ PER A LA PROTECCIÓ DEL MEDI AMBIENT DE VILANOVA I LA GELTRÚ (APMA).

L'Agrupació per a la Protecció del Medi Ambient demana que denegui la llicència sol·licitada per l'empresa McDonald's.

L'Agrupació per a la Protecció del Medi Ambient de Vilanova i la Geltrú (APMA) demana a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú que denegui la llicència sol·licitada per l'empresa McDonald's per la instal·lació d'un restaurant tipus McAuto a Vilanova i la Geltrú.

En cas que sigui concedida, proposa una una sèrie de mesures de reducció de residus, la seva selecció obligatòria i la imposició d’impostos especials per la major generació de deixalles.

L’APMA ha presentat unes al·legacions, en el període d’informació pública, en les que exposa a l’Ajuntament que:




- Amb data 26 de novembre de 2001 es posà a informació pública un Edicte segons el qual l'empresa McDonald's ha sol·licitat llicència per la instal·lació d'un restaurant tipus McAuto a Vilanova i la Geltrú.

- Aquesta empresa és el màxim exponent del model consumista estadounidenc. Un model basat en l'ús desmesurat de recursos i la generació massiva de residus; un model agressiu amb les altres cultures i improrrogable en el temps i en l'espai, per la càrrega que suposa sobre el planeta.

- McDonald's s'ha caracteritzat per la precarietat laboral que han de patir els seus treballadors, per la homogenització cultural que propugna, pel poc respecte al medi ambient degut als enormes requeriments d'espai (sovint prèviament forestals) que precisa la producció massiva de carn barata i pel foment de la cultura de l'usar i llençar. També han sigut nombrosos els casos on s'ha posat en dubte la qualitat del menjar servit i, de fet, McDonald's és l'exponent màxim del menjar "basura".

- McDonald's és un gran productor de residus: Fins i tot quan són reciclables (que no és sempre) aquests es recullen de forma barrejada fent impossible el seu reciclatge. Això significa un retrocés en la línia d'avançar progressivament cap a la reducció de la quantitat de deixalles generades.

- El concepte McAuto, es basa en un concepte de mobilitat insostenible, que potencia el transport en vehicle privat i que precisa una gran quantitat d'espai.



- Si es concedeix la llicència, demana que:

- Que per la quantitat que representen, no es considerin com assimilables a urbans els residus generats a McDonald's i es requereixi la contractació d'un servei privat de recollida de deixalles.

- Que, en qualsevol cas, es faci preceptiva la recollida selectiva dels residus generats. El contrari suposa traslladar uns costos ambientals a la resta de ciutadans

- Que s'imposi a l'activitat una taxa per la neteja especial de la via pública que requerirà i que no es just que pagui la ciutadania, tal i com recull la Ley Reguladora de las Haciendas Locales per a casos extraordinaris en que degut a l'activitat desenvolupada per un particular es generi molta brutícia a la via pública.

- Que l'ordenança fiscal que regula la taxa d'escombraries als comerços prevegi una nova categoria, per aquest tipus de generadors extraordinaris de residus i que en cap cas poden considerar-se com a restaurants de tipus convencional.





AGRUPACIÓ PER A LA PROTECCIÓ DEL MEDI AMBIENT
DE VILANOVA I LA GELTRÚ (APMA)
12 de desembre de 2001


A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local