Manifest Fundacional del Comitè per la Conscienciació sobre els Pobles Oprimits

ETHNOS. Àrea d’Antropologia - Sociologia

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

El Comitè per la Conscienciació sobre els Pobles Oprimits (CCPO) neix en el si de l’associació ETHNOS com a una eina de difusió, d’estudi i de pedagogia activa que faci conèixer a tothom la història i la realitat (massa sovint silenciada i/o ocultada) d’aquells pobles i nacions que han vist minoritzades les seves llengües, que han patit genocidis i etnocidis, que han sofert l’opressió d’estats i d’imperis, que no han vist reconegut el dret de tota comunitat etnonacional, de tot col·lectiu humà, en definitiva, de tot etnosistema, a la seva sobirania.

El CCPO atresora entre els seus objectius i premisses fonamentals un valor que resulta bàsic en el projecte d’ETHNOS: la necessitat de penetrar en el màxim de capes socials, de classes, de llocs, de sectors d’interessos, d’edats, de col·lectius que configuren la policroma societat civil catalana i europea. Volem emprendre un gran esforç per tal de fer sentir la veu dels pobles oprimits arreu i sempre, per tal de fer conscienciar la ciutadania de la necessitat de defensar la pluralitat social i la llibertat de totes les nacions del món. Només amb aquesta voluntat decididament pedagògica podrem reeixir en assolir un futur a on la sobirania de totes les persones i nacions estiguin garantides de manera gairebé automàtica. Només sembrant de forma constant i persistent la llavor del respecte per tots els pobles podem aconseguir que el rebuig a l’opressió sigui un fet de sentit comú. Només explicant dades, processos i situacions històriques que, oficialment, han estat conscientment ocultats, podrem contrabalançar l’esbiaixada visió de les realitats nacionals que ens han venut com la única possible.

Rescatar de l’oblit els pobles oprimits del món, escorcollar en les arrels del totalitarisme, treure a la llum la rica complexitat i la caleidoscòpica configuració de múltiples nacions, llunyanes o veïnes, aitals són els eixos que catalitzen la nostra tasca de futur.

Així doncs, oferim els nostres serveis de divulgació i de docència a totes aquelles entitats, mitjans de comunicació, institucions i centres que combreguin amb la necessitat de fer circular unes informacions i uns punts de vista que, fins ara, romanen o bé ocultats, o bé tancats en minúsculs cercles de persones.

Joan Manuel Cabezas López.
Coordinador General del CCPO


El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local