vd |
05-06-2003 00:00
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
1. Quan vas connectar-te per primer cop a Internet i amb quina freqüència et connectes actualment?
Fa uns 5 anys. Diàriament
2. Et connectes per qüestions de treball o de lleure? Quines webs acostumes a visitar i que més t'agrada d'elles?
Bàsicament per qüestions de feina, a les webs de les administracions i les entitats i grups socials i ecologistes. Alguns cops, però també per lleure o cercar informacions varies.
3. Amb quina freqüència uses el correu electrònic, i quina importància té a nivell de treball i a nivell personal?
Diàriament. És una eina de vital importància pel meu treball i també personal, ja que permet establir contactes ràpids i simultanis arreu del món, i treballar conjuntament sobre propostes i documents.
4. T'has connectat alguna vegada a un xat o a serveis de missatgeria instantània? Quina opinió en tens d'aquests grups i d'aquesta forma de comunicació?
Sí. I em sembla molt interessant i oportuna.
5. Has realitzat alguna compra a través d'Internet? t'inspiren confiança els sistemes de comerç electrònic?
No. No
6. Com et sembla que està posicionada Vilanova i la seva comarca respecte Internet i la societat de la informació?
Força bé, però possiblement caldria generalitzar i estendre (universalitzar) aquest recurs.
7. Perdrem els nostres trets d'identitat enmig d'una Internet global, o Internet pot aportar un espai per a redescobrir el nostre entorn més proper?
Internet és una eina extraordinària. I un bon ús pot millorar la gestió local de les problemàtiques, en mig d'una concepció global.
8. Et sembla que Internet pot resultar una eina substancial per incrementar i millorar el debat i la participació ciutadana?
Sí, absolutament. Ara, mai hauria de substituir els contactes personals.
9. És important que s'universalitzi l'accés a Internet? Cal potenciar les mesures i actuals polítiques per a evitar la creixent "bretxa digital"?
Sí. Sí.
10. Una mirada al futur: com veus l'evolució d'Internet en els propers anys?
Amb por, dubtes ... (que algú o quelcom s'apropies de la tecnologia, de les fonts, dels mitjans, etc.) i amb esperança, (d'una universalització positiva).
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!