Nota de premsa

El col.lectiu de fotògrafs de Sant Joan aconsegueixen tres premis nacionals

El mes de maig ha estat un gran èxit des de el punt de vista fotogràfic d’aquest col·lectiu. Tres fotògrafs Vilanovins han assolit tres premis nacionals en concursos patrocinats per la Federació Catalana de Fotografia.

Tino Soriano durant el taller fotogràfic realitzat al centre cívic de Sant Joan.

Tino Soriano durant el taller fotogràfic realitzat al centre cívic de Sant Joan.

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

A mes, les uniques dues exposicions d’aquesta Primavera Fotogràfica 2004 que es fan a Vilanova i la Geltrú, de les 274 que hi ha dins de la biennal fotogràfica organitzada per la Generalitat de Catalunya, son “Blaus” de Ramon Granell, que es pot veure al Centre Cívic de Sant Joan fins el 28 de maig i “Els voluntaris del Prestige” de Raimon Moreno que es pot veure a la seu de la UGT a Vilanova, la Casa Mir, fins el dia 23 de maig. Tot dos son fotògrafs d’aquest col·lectiu.

També esta obert el concurs de Sant Joan, fins el dia 10 de juny es poden lliurar les obres al Centre Cívic de Sant Joan. Aquest any es el primer que es patrocinat per la Federació Catalana de Fotografia.

El dia 9 de maig es va fer un Taller fotogràfic al Centre Cívic de Sant Joan amb el Tino Soriano, nascut a Barcelona l’any 1955, és fotògraf professional des de 1992. Premiat per la UNESCO, la OMS, la Fundació WORLD PRESS PHOTO, posseeix de cinc guardons FOTOPRES, ha escrit i il·lustrat els llibres “Latidos en un Hospital”, "Fotografía de Viajes", "Banyoles" i “El Futur Existeix”, entre d’altres. Exerceix activitat docent des de fa més de 25 anys. Va rebre ensenyança fotogràfica d’autors com Christian Cajoulle, Cristina García-Rodero, Graciela Iturbide, Patrick Zaachman, Susan Meiselas, Alex Web i Elliot Erwitt.Col·labora amb revistes i entitats com National Geographic, El País Semanal, “El Magazine” de La Vanguardia, Viajar, Jano, Geo, Paris Match, L’Express, Los Angeles Times, Smithsonian, La Repubblica, Der Spiegel, entre d’altres.Des de l’any 2001 és fotògraf contractat de la National Geographic Society, amb seu a Washington. (afegim fotografia d’aquest Taller).

El col·lectiu que ara per ara te molts projectes en marxa, es comença a consolidar com una de les entitats fotogràfiques mes importants de arreu Catalunya. Una de les fites mes importants que te aquest any es la festa de la fotografia, el dia 24 d’octubre, on totes les entitats Federades es reuneixen una vegada al any en una jornada dominical amb diverses activitats fotogràfiques: Uns 150 fotògrafs de tota Catalunya es troben anualment i aquest any es farà a Vilanova i la Geltrú organitzat per la entitat Vilanovina.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local