Nota de premsa

Conferència sobre la fibromiàlgia a Cubelles

L’Associació de Dones de Cubelles “La Fita” ha organitzat per segona vegada una conferència-col·loqui sobre la fibromiàlgia

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La presidenta de l’Associació de Dones "La Fita", Maria Trives, ha dit que “el fet que a Cubelles hi hagi un gran nombre de persones que pateixen aquesta malaltia ens ha motivat repetir la xerrada.” Trives afegia que aquesta “és una malaltia que tot just ara s’està començant a reconèixer oficialment. Això comporta una gran dificultat de portar una vida laboral i social normal”.

La fibromiàlgia és una malaltia no articular que es caracteritza per tenir un dolor generalitzat i una sensació dolorosa a la pressió d'uns punts específics. Les persones tenim mecanismes que ens protegeixen habitualment contra el dolor. Si no existissin aquests mecanismes, seríem conscients constantment, del nostre organisme i dels nostres músculs i articulacions. Es creu que a la fibromiàlgia aquests mecanismes tenen un funcionament anormal, la qual cosa provoca un increment en la percepció del dolor. Una petita sobrecàrrega d'una articulació o d'una part del cos és suficient per a notar sensacions doloroses.

D’altra banda, la presidenta de La Fita, destacava molt positivament la publicació d’un recull del patrimoni romànic del Garraf, que ha editat el Consell Comarcal del Garraf, on surt publicat un ampli reportatge del monument La Fita, que es va dignificar fa uns mesos. Segons Trives “és un orgull pel municipi, que Cubelles tingui una representació en aquest recull del patrimoni romànic del Garraf”.

De moment aquesta publicació, que té una edició limitada es pot consultar a la Biblioteca Municipal Mossèn Joan Avinyó o al local social de l’Associació de Dones “La Fita”, situat a la Plaça Balmes, n º 9.


El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local