Nota de premsa

S´inicien les obres de conservació del claustre del Palau Maricel

El claustre és obra de Miquel Utrillo i data del 1918

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

El claustre, obra de Miquel Utrillo del 1918, rebrà en els propers mesos les feines de restauració i estabilització dels materials alterats per recuperar la seva concepció original, mitjançant tècniques esculptòriques especials. El claustre, que compta amb una galeria de capitells tant a la façana com al patí interior, compta amb peces medievals, peces d´afiliació gòtica, i dos capitells de l´esculptor Pere Jou, i és un dels conjunts més atractius de la visita al Palau. Tant l´estudi històric i geològic previ per entendre la realitat del monument i la seva procedència com l´el.laboració del projecte de conservació han estat encarregats a un equip d´experts composat pel conservador i restaurador de béns culturals Pau Arroyo, l´arquitecte Enric Solsona, l´arqueòleg i historiador Joan Menchon i els geòlegs Aureli Àlvarez i Nuria Guasch.

La intervenció o execució de les obres se centra en realitzar, primer, un tractament per als elements de pedra no substituïbles, i segon, en canviar els elements que ja no es poden recuperar. L´empresa Recop Restauracions Arquitectòniques ja treballa des de dilluns en aquestes tasques de rehabilitació, coordinades per l´arquitecte municipal Ana Serra i amb l´assessorament del citat equip d´experts, amb una dotació pressupostària al voltant dels 144.000 euros.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local