Pacificació del trànsit

Sitges converteix el carrer de Francesc Gumà en espai exclusiu per a vianants

La mesura, que s’inicia a partir de l’1 d’agost, es porta a terme després que s’hagi ampliat l’oferta de places d’estacionament per a motocicletes a prop de l’estació del tren i a l’avinguda Artur Carbonell

El tram del carrer de Francesc Gumà entre el carrer de Sant Isidre i el Carrer Jesús quedarà alliberat del trànsit i estacionament de motocicletes . A

El tram del carrer de Francesc Gumà entre el carrer de Sant Isidre i el Carrer Jesús quedarà alliberat del trànsit i estacionament de motocicletes . A

El tram del carrer de Francesc Gumà entre el carrer de Sant Isidre i el Carrer Jesús quedarà alliberat del trànsit i estacionament de motocicletes a partir del pròxim 1 d’agost. D’aquesta manera, aquest espai serà absolutament per als vianants, enllaçant amb un altre carrer de gran ús per a la ciutadania com és el carrer Jesús.

Les 42 places d’estacionament de motos d’aquest tram de carrer es compensen amb la creació de 130 places noves que s’han generat a partir de la reordenació de l’aparcament de motocicletes del costat de l’estació, que ara en pot acollir un total de 260 a un centenar de metres de l’aparcament retirat.

A més, a l’Avinguda d’Artur Carbonell s’han transformat 4 estacionaments de zona blava en 22 noves places per a motos.

La part del carrer de Francesc Gumà entre el carrer de Sant Isidre i l’Hort Gran manté, només, la reserva d’estacionament per a càrrega i descàrrega i persones usuàries dels serveis hotelers i mèdics que es donen en aquesta via. 

El regidor de Mobilitat, Jaume Monasterio Miró, explica que “aquesta és una zona amb molta circulació de persones ja que és una via de connexió entre l’estació del tren i el centre de la vila” i afegeix que “quan l’alumnat de l’Escola Pia torni a les classes al setembre també tindrà aquest espai com a camí escolar segur”.  Per la seva part, el regidor de Governació, David Martínez, subratlla que “amb el canvi incrementem la seguretat en un espai que és molt utilitzat per a vianants”.

Aquesta actuació segueix les directrius marcades en el Pla de Mobilitat de Sitges i el Pla director de Mobilitat 2020 - 2025, que amplia zones de vianants i restringeix la circulació de vehicles contaminants en benefici d´una mobilitat sostenible i saludable. L’objectiu del Pla és facilitar una mobilitat que situa en el centre a les persones, amb l'objectiu d'assolir la pacificació i les noves formes de moure’s més respectuoses amb l’entorn i més segures.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local