L’alumnat del PFI de Canyelles construeix una bassa per a amfibis a Llacunalba per afavorir la biodiversitat. Ajuntament de Canyelles
Redacció |
Canyelles
12-06-2025 16:50
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
L’alumnat del PFI d’Auxiliar d’Activitats Forestals de l’Institut Pla del Bosc ha finalitzat aquest curs 2024-2025 la construcció d’una bassa per a amfibis a Llacunalba, dins del projecte educatiu i ambiental que el centre desenvolupa al Canyelles Espai Natura.
La bassa, amb una capacitat de 6.000 litres d’aigua i més d’un metre de fondària, s’ha dissenyat per crear un ecosistema autònom i naturalitzat on puguin prosperar amfibis, plantes aquàtiques i altres formes de vida. També funcionarà com a abeurador per a la fauna local, afavorint la biodiversitat de l’entorn.
El projecte s’ha desenvolupat per fases: des de la neteja i fonamentació fins a la naturalització i plantació d’espècies autòctones, procedents de l’hivernacle del mateix centre. A l’interior de la bassa també s’hi han introduït plantes aquàtiques per equilibrar l’ecosistema de forma natural.
La iniciativa, que va començar a gestar-se fa dos cursos, tindrà continuïtat amb la instal·lació de càmeres de foto trampeig per fer el seguiment de les espècies i observar l’evolució de l’espai com a hàbitat natural.
Els estudis de PFI que ofereix l’Institut Pla del Bosc, ubicat a la masia de Can Ferrer de Llacunalba, estan adreçats a joves de 16 a 21 anys que no han obtingut l’ESO i tenen una durada de 1.000 hores en un curs acadèmic. A través de projectes com aquest, l’alumnat adquireix competències professionals en l’àmbit forestal, alhora que contribueix activament a la millora i conservació del territori.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!