Una part del decomís que vaa fer la Guàrdia Civil a la costa de Sitges, fruit de l'Operació Orca.
VD |
09-10-2005 21:38
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El decomís i les vuit detencions es van fer dimarts a la nit a la cala de les Coves. Segons la informació facilitada per la Guàrdia Civil, els detinguts tenen entre 21 i 58 anys i diferents nacionalitats (espanyols, francesos i marroquins). Els detinguts són A.P.C., de 30 anys d'edat i nacionalitat andorrana; J.M.D.S.B., de 57 anys i veí de Sitges; J.F.D.A., de 58 anys, francès i veí del Vendrell; S.R.T., de 36 anys i veí de l'Hospitalet de Llobregat; M.S.I., de 21 anys, marroquí i veí de Sant Andreu de la Barca; M.I., de 35 anys, marroquí i veí de l'Hospitalet, i I.M., de 28 anys, també marroquí i veí de Sant Sadurní d'Anoia.
La Guàrdia Civil va iniciar la investigació d'un grup organitzat que podia estar intentant introduir grans quantitats de droga utilitzant el mètode del desembarcament en les costes catalanes a través de grans i ràpides embarcacions semidirigides. Com a resultat, el 13 de juny passat la Guàrdia Civil ja va confiscar 2.200 quilograms d'haixix a la platja de Sitges i va detenir una persona. La policia ha continuat la investigació fins a l'operació d'aquest dimarts.
El litoral del Garraf s'ha convertit en els darrers anys en un dels punts estratègics de les bandes de narcotraficants per introduir les seves mercaderies a la península. De fet, la policia ha alertat d'un augment dels moviments del contraban a la costa catalana, una alternativa més segura que l'estret de Gibraltar.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!