Flash

La vessant més fosca de la política municipal

Els Mossos d'Esquadra detenen uns sicaris que havien d'assassinar un alcalde de l'Alt Penedès

Els Mossos d'Esquadra han detingut quatre persones per un presumpte delicte de conspiració per a l'assassinat de l'alcalde de Torrelles de Foix.

Els Mossos d'Esquadra han detingut quatre persones per un presumpte delicte de conspiració per a l'assassinat de l'alcalde de Torrelles de Foix.

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La notícia es feia pública avui, quan els Mossos d'Esquadra explicaven que havien detinguts a quatre persones per un presumpte delicte de conspiració per a l'assassinat de l'alcalde de Torrelles de Foix, de la comarca veïna de l'Alt Penedès. El cas ha creat molta sorpresa i consternació entre la classe política local.

Agents dels Mossos d'Esquadra han detingut aquestes quatre persones que havien ideat un pla per assassinar l'alcalde, Salvador Miralles, que s'ha enfrontat en els darrers mesos a pressions i accions violentes per part d'alguns veïns després que propiciés el canvi d'alcaldia passant del grup municipal de CiU a crear coalició com a independent amb els socialistes del poble.

L'inici dels fets es remunta al 6 d'octubre de 2005, quan els Mossos van desarticular una xarxa de narcotraficants que operava a la comarca de l'Anoia. En l'operatiu, a més de cocaïna i armes, els mossos van recollir una sèrie d'indicis que feien sospitar que dues de les persones detingudes estaven preparant un pla per acabar amb la vida d'una persona, concretament d'un regidor de la localitat de Torrelles de Foix.

Immediatament els agents de les dues unitats citades es van posar a treballar en dos sentits: localitzar la possible víctima i identificar la resta de components del pla a fi de controlar els seus moviments i garantir d'aquesta manera la integritat de la persona amenaçada. La titular del Jutjat número 1 d'Igualada va decretar aleshores el secret de les actuacions.

Així, i després de diverses gestions, el dia 19 d'octubre es va esbrinar que la persona que estava al punt de mira del grup era l'alcalde de Torrelles de Foix, Salvador Miralles.

En aquest moment, el control sobre els sospitosos es va fer més estret, i 48 hores més tard, el dia 21 d'octubre, els Mossos d'Esquadra practicaven 4 detencions i realitzaven 3 entrades i escorcolls a diversos domicilis de Vilafranca del Penedès i Torrelles de Foix.

En aquesta operació llampec, es va localitzar una arma llarga, que hauria estat comprada a l'estranger per un dels detinguts, i a la qual es volia instal·lar un silenciador per dur a terme l'homicidi. A més, es va trobar munició i diversa documentació relacionada amb el cas, que està sent estudiada per la policia. El presumpte instigador hauria proposat a dos dels detinguts dur a terme l'homicidi a canvi d'uns 50.000 €.

El Jutjat número 1 d'Igualada, que instrueix el cas va aixecar el secret de les actuacions el 25 d'octubre, després de decretar l'ingrés a la presó d'un dels 4 detinguts i deixar en llibertat amb càrrecs els altres tres.

Els detinguts són: S. B. S. de 41 anys i veí de Cabrera d'Igualada amb antecedents policials (ingressat a la presó Model); J. D. S. de 34 anys i veí de Cabrera d'Igualada i amb antecedents policials (també ingressat a presó Model); S. A. G. de 35 anys i veí de Vilafranca del Penedès i principal instigador de la trama (ingressat també a la presó Model); I. A.T. de 59 anys i veí de Torrelles de Foix (en llibertat amb càrrecs); M. L. V. de 35 anys i veí de Vilafranca del Penedès (en llibertat amb càrrecs); i F. J. A.P. de 33 anys de edat i veí de Subirats (en llibertat amb càrrecs).

Per tant, de les 6 persones relacionades amb la trama, incloent-hi els primers detinguts en l'operació antidroga, 3 estan ingressades a presó i les altres 3 en llibertat amb càrrecs.

El motiu per intentar atemptar contra l'alcalde seria la requalificació d'uns 15.000 metres quadrats de terreny destinats actualment a equipaments esportius en una urbanització de Torrelles de Foix.

Els Mossos d'Esquadra els imputen els delictes de conspiració per a l'assassinat, tinença il·lícita d'armes i donen per totalment desarticulada aquesta trama.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local