Foto de familia dels supervivents de la lleva del 41 a la plaça de la Vila. fdg/miquel vall
VD |
20-11-2005 22:22
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Josep Anton Albà, delegat comarcal de l'Agrupació de Supervivents de la Lleva del Biberó, és el responsable d'organitzat cada any aquesta reunió a l'Ajuntament de Vilanova, que enguany ha presidit Tomàs Álvaro, regidor de Relacions Ciutadanes i Drets Civils. Una dotzena de supervivents han assistit a una missa i un dinar de germanor al restaurant Can Gatells. Dels 12 assistents, quatre són de Vilanova i la Geltrú i la resta, de la comarca.
Amb 85 anys, cap d'ells ha aconseguit oblidat els seus records sobre la Guerra Civil, que van viuren en primera persona i al front. La lleva dels 41 ha rebut el nom de la Lleva del Biberó perquè va portar centenars de joves de disset anys al front. Van ser els més joves que van participar activament a la Guerra Civil i se'ls va mobilitzar a finals d'abril del 1938. El 25 de juliol del mateix any ja participaven en l'ofensiva republicana a la batalla de l'Ebre.
La casualitat ha fet que aquest any la trobada anual de la Lleva del Biberó de la comarca coincidís amb el trenta aniversari de la mort de Franco.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!