Prop de 200 persones es van reunir a la Peixateria Vella per fer les seves pregaries. fdg/carles castro
VD |
10-01-2006 23:34
El fidels que esperaven l'obertura del temple es van assabentar pels periodistes del que havia passat poques hores abans al barri de Sant Joan. Allà, la Guàrdia Civil havia detingut a l'imam de la mesquita de Vilanova com a presumpte membre de la cèl·lula de captació de terroristes suïcides.
Els homes es van sorprendre en conéixer la notícia i van preguntar-se com havien de celebrar la Festa del Xai, una de les jornades festives més importants per als musulmans (semblant al Nadal per als cristians). La majoria havien quedat a parimera hora del matí per fer les seves oracions a la mesquita i planificar la resta del dia.
Però aquesta no era l'única sorpresa, ja que entre els detinguts també es trobaven dos carnissers de Vilanova on havien encarregat la majoria de fidels els xais que havien de menjar avui amb la família i els amics.
De la sorpresa es va passar molt aviat a la indignació i al voltant d'unes dues-centes persones es van manifestar a les portes de l'Ajuntament de Vilanova per reclamar un espai alternatiu on fer les seves oracions. A les portes de l'Ajuntament, alguns confiaven que els detinguts fossin realment terroristes: "sinó acabarem pensant que es tracta d'una creuada contra l'islam". I és que la majoria creuen que la policia ha escollit expressament la celebració de la Festa del Sacrifici o del Xai per dur a terme l'operatiu. De fet, el delegat de govern va apuntar que la policia va triar el dia en què hi havia l'opció de detenir al major nombre possible de sospitosos.
El primer tinent d'alcaldia, Tomàs Álvaro, va reunir-se amb alguns dels portaveus dels manifestants i van acordar la cessió provisional de l'edifici de la Peixateria Vella, on es van fer les oracions a mig matí. Al migdia, els fidels musulmans van aconseguir una còpia de les claus de la mesquita i van intentar celebrar la festa amb una normalitat més pretesa que real.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




