Flash

Visita comentada al Museu Víctor Balaguer amb motiu del Dia Internacional de la Dona

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

A través d’una visita centrada en la col•lecció de pintura del Museu, es proposa descobrir els diferents arquetipus femenins que presenta la dona de finals del segle XIX, inicis del XX, en la seva representació plàstica: la dona tradicional, la dama elegant, la femme fatale, etc.

Es tracta d’un període històric molt important pel que fa a la dona. Els constants canvis polítics i socials així com la revolució industrial, van generar tot un seguit de canvis socials, que afectaren molt clarament la concepció que es tenia de la dona fins aquell moment. De fet, el tema de la dona esdevingué motiu d’un gran debat a tots els nivells: científic, filosòfic, sexual, etc.

L’art, com a reflex de la societat en la que aquest té lloc, ofereix en aquesta època imatges molt diverses de la feminitat, de vegades fins i tot contradictòries, però que no deixen de ser un mirall sobre les diferents concepcions existents sobre el gènere femení.

La visita tindrà lloc el diumenge 12 de març a les 12 h i és gratuïta.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local