Flash

Sitges es va convertir aquest cap de setmana en la capital internacional del Patchwork amb la celebració de diferents activitats

El patchwork és un art que no té límits. Amb ell, es poden fer murals, peces de roba, cobrellits, mapes del món i retrats personals. Darrere de les obres finals hi ha un procés de reciclatge dels retalls de roba, la definició d’un dibuix i, finalment, el cosir. Un treball artesanal que requereix paciència i sentit creatiu.

Al llarg de la seva història el patchwork ha tingut una evolució important, des de l’ús personal fins veure’l en la dimensió més pública i artística de l’actualitat. A més a més, les persones expertes asseguren que el patchwork pot ajudar a superar algunes malalties de la ment. L’edifici Miramar va acollir dues exposicions sobre aquesta tècnica, una de col·lectiva i una que mostrava les obres finalistes del Concurs Nacional que va guanyar Eva Gustems amb l’obra “El Cor d’Àfrica”.

En el Centre Cultural de L’Escorxador, en el Palau Maricel i en l’Espai Cultural Pere Stämpfli es van reunir destacats artistes internacionals per mostrar algunes de les seves obres, marcades tant per les tendències tradicionals com per les més actuals. Paral·lelament a les exposicions, els alumnes de l’art dels retalls van tenir l’oportunitat d’aprofundir en els seus coneixements, mitjançant uns cursos intensius sobre les últimes tècniques contemporànies i sobre l’encoixinat lliure.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local