Solblau |
28-04-2006 10:05
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El nou edifici ha de permetre descongestionar l'actual arxiu que es troba al castell de la Geltrú. No es tracta d'un nou arxiu sinó de diferents dipòsits on s'emmagatzemarà tota la documentació de caire administratiu que es fa servir menys i que s'està obligat a conservar. Aquest espai no serà d'accés al públic, i només hi treballarà personal de l'arxiu. Per fora estarà revestit de materials nobles i es podrà llegir la paraula Arxiu a tota la seva façana. La part de l'arxiu històric es mantindrà al castell de la Geltrú.
Actualment l'arxiu del Castell de la Geltrú conté uns 1800 mestres lineals d'arxivadors. El nou edifici aportarà 7000 mestres lineals més. A mitjans de 2007 podria estar enllestit aquest nou edifici en el que la Generalitat invertirà 1,8 milions d'euros. El solar va ser cedit fa temps per l'ajuntament. L'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena va destacat el paper que té l'arxiu en la conservació de la memòria de la ciutat.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!