Una imatge dels treballs del CRAM sobre les posidònies del litoral de Vilanova.
VD |
21-05-2006 22:09
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Amb la seva estada al municipi, lequip del Vell Marí a dut a terme un seguit dactuacions amb lobjectiu prioritari de treballar a favor de la conservació de la biodiversitat marina.
Duna banda sha continuat amb els treballs de la Xarxa de Seguiment de la Qualitat Biològica de les fanerògames marines, que pertany al Departament dAgricultura Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya. En aquest sentit shan realitzat un seguit dimmersions a les tres estacions de mostreig que hi ha a les aigües daquest litoral per prendre dades dels paràmetres biològics daquests ecosistemes submarins, veuren lestat de conservació i la seva evolució. Dins del marc daquest projecte, sha elaborat un document educatiu, que conté filmacions de les praderies de fanerògames marines properes al litoral de Vilanova i la Geltrú. Lestudi, que mostra lestat daquests ecosistemes, té com a finalitat conscienciar i sensibilitzar a la població local sobre la importància de la conservació daquests boscos marins i, donar-los a conèixer les seves Zones Verdes Submergides .
Les immersions de seguiment de lestat de les praderies shan realitzat amb la collaboració de submarinistes voluntaris del SARC de Vilanova, amb qui des de ja fa temps es treballa conjuntament per realitzar el seguiment anual daquest boscos submarins.
Daltre banda, shan establert relacions de collaboració amb pescadors, que han aportat dades de gran valor per a la localització de diferents praderies de fanerògames a la zona del maresme i sha obtingut informació per a futurs estudis, donant un punt de vista diferent, que prové de lexperiència i el coneixement adquirit durant anys.
Una altra de les activitats programades durant lestada del Vell Marí a Vilanova, es la celebració (dissabte 20 de maig, a les 11h) duna reunió informativa pels patrons i navegants dels Clubs Nàutics sobre el Dia del Dofí una iniciativa per a promoure la conservació dels animals marins en general, on es fomenta la participació dels usuaris dembarcacions particulars que navegant per unes àrees preestablertes per lequip tècnic del Vell Marí, obtindran dades sobre la presència i distribució daquests animals.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!