Flash

S'aprova el pla especial del port de Vilanova

El text contempla prescripcions i al·legacions presentades per entitats, agents econòmics i socials i associacions de veïns.

El pla especial intentarà que el port de Vilanova estigui més integrat a la façana marítima. fdg/c. castro

El pla especial intentarà que el port de Vilanova estigui més integrat a la façana marítima. fdg/c. castro

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Entre les prescripcions que s'han incorporat, algunes formulades a través de les jornades de participació sobre el Pla Especial del Port, n'hi ha que fan referència a la tanca de la dàrsena pesquera, que amb el nou text ja no serà fixa sinó amb mobiliari urbà, per tal de permetre el pas de vianants, no així el de vehicles. A més a més, el text refós també contempla que es destini una superfície d'uns 30.000 metres quadrats per a la implantació d'un equipament destinat a usos d'investigació, recerca i desenvolupament tecnològic.

Pel que fa a les alçades màximes dels edificis, l'edificabilitat s'ha reduït fins als 12 metres d'alçada, tot i que en algun cas s'admet una alçada de 18 metres , sempre i quan estigui plenament justificada per la viabilitat de l'activitat i que es minimitzi l'impacte visual amb cobertes retràctils o elevables.

El nou document que s'ha aprovat també preveu que un dels edificis de la zona se cedirà a l'Ajuntament de VNG en concepte d'equipament públic per a usos cívics i culturals.

Segons el regidor d'Acció Territorial, Jordi Valls, el text refós ha incorporat al màxim les recomanacions proposades pels diferents grups municipals i agents socials implicats en el debat sobre el Pla Especial del Port. Així mateix, Jordi Valls va assenyalar que aquest havia estat un pla informat, debatut i conegut per la ciutadania i que havia comptat, en els nou mesos de la seva preparació, d'un consens notable.

Per la seva banda, Tomàs Álvaro, com a portaveu del grup municipal d'ERC, va fer esment a la voluntat del govern municipal de buscar el màxim consens tant amb les empreses vinculades al port com amb les persones que hi treballen i hi conviuen. En aquest sentit, Tomàs Álvaro va assenyalar que des de l'Ajuntament s'havia buscat la manera d'impulsar aquest procés participatiu a través de diferents jornades, tallers i actes públics al voltant d'aquest pla. Tomàs Alvaro va posar de manifest que finalment el text refós que se sotmetia a aprovació podia comptar amb la satisfacció general de la ciutadania.

Per la seva banda el regidor de Promoció Econòmica, Adolf Montoliu, va fer una intervenció que va iniciar amb una revisió històrica del port i de l'impuls que va rebre a mitjans de segle XX. Adolf Montoliu va manifestar que l'actual Pla Especial del Port suposava la culminació d'un procés que serà vital per al sector econòmic i comercial de VNG. El regidor de Promoció Econòmica va fer esment a la creació del parc tecnològic, a la reorganització del Moll de Llevant i a la consolidació de la dàrsena pesquera com a eixos principals d'aquest pla.

Santi Rodríguez, portaveu del grup municipal del PPC va posar de manifest, tot i que el seu grup es va abstenir en la votació, que aquest pla havia comptat amb un procés de participació més transparent que en anteriors iniciatives endegades des del govern municipal, tot i que també va assenyalar la poca confiança del seu grup en el govern, pel que fa a les qüestions de planificació i urbanisme.

En aquest sentit també es va expressar el portaveu del grup municipal de CiU, Esteve Orriols, qui va manifestar el desacord del seu grup en el fet que el procés de participació hagués estat sincer i franc. Segons Esteve Orriols, els grups polítics s'han sentit enganyats per no haver estat informats i per la manca de documentació que han detectat en l'expedient. A banda, el grup municipal de CiU també va titllar d'improvisada l'actuació de l'equip de govern en relació a la proposta de l'ADEG de crear un centre d'investigació, recerca i desenvolupament tecnològic. Afirmació que posteriorment va ser rebatuda pel regidor d'Acció Territorial qui va assenyalar que el govern simplement havia aprofitat l'oportunitat que se'ls presentava per part de l'ADEG.

El portaveu del PSC, Juan Luís Ruiz, va qualificar el port de VNG com una infraestructura potencial per a la ciutat i aquest pla especial com una eina necessària que calia redactar. Així mateix, Juan Luís Ruiz va posar de manifest la satisfacció del seu grup municipal pel consens i la participació obtinguda en el procés.

Finalment l'alcalde de VNG, Joan Ignasi Elena, va subratllar l'èxit aconseguit amb el procés de participació del Pla Especial del Port pel fet que els agents socials i econòmics de la ciutat donen suport a aquesta iniciativa, així com també les associacions de veïns. En aquest sentit, l'alcalde de VNG va qualificar el pla especial com una oportunitat per a la ciutat, una eina que per primera vegada, va dir Joan Ignasi Elena, permetrà que hi hagi una connexió entre el port i la ciutat.

En relació a les acusacions del grup municipal de CiU, l'alcalde de VNG va manifestar que sobre la pèrdua de confiança d'aquest grup en matèria de planificació i urbanisme, tots n'eren responsables i va anunciar la intenció de treballar per restablir al màxim el consens que fins ara havia estat present en aquest àmbit.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local