Flash

La Fira de la Verema de Cubelles dóna un pas més cap a la consolidació de la multisectorialitat

Enguany s'ha evidenciat una disminució de les entitats participants pel canvi de normativa

Imatge d'arxiu de l'edició anterior de la fira de la Verema de Cubelles. fdg/rita lamsdorff

Imatge d'arxiu de l'edició anterior de la fira de la Verema de Cubelles. fdg/rita lamsdorff

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Peregrina va destacar que aquesta és "una gran oportunitat per promocionar la gastronomia, l'activitat empresarial i la riquessa associativa del municipi", respectant les tradicions. En aquest sentit va destacar "l'encert de la decisió presa l'any passat de posar divendres els actes tradicionals de la trepitjada i el lliurament dels Pàmpols de Plata". Dintre d'aquests actes està previst fer un homenatge pòstum a Salvador Fonoll, històric trepitjador de la Verema que l'any passat es va acomiadar d'aquesta activitat i que, lamentablement, va morir recentment.

El regidor ha destacat que "la participació es manté similar a la de l'any passat", la qual cosa suposa que "seguirem batint rècords d'expositors i visitants". Tot i això, Peregrina ha reconegut que s'ha reduït el número d'entitats que participen perquè "enguany han d'abonar el 50% del cost de l'estand". La decisió de canviar aquest sistema s'ha pres perquè "els Serveis Econòmics ens havien advertit que això no es podia fer així". Peregrina espera que es recuperi el número d'entitats participants "quan puguem fer-los entendre per què es canvia el sistema i que val la pena que participin a la fira". Així mateix, el responsable de la regidoria organitzadora ha mostrat la seva voluntat que "participin més Caves, pèrò en aquesta època estant fent el procés de la verema i no tenen personal per instal·lar-se a la plaça". Malgrat això, les caves col·laboren amb vi i cava per a les degustacions. Tot i això, Peregrina considera que "la pretensió de crear una fira multisectorial està coberta".

Finalment, Peregrina va fer una menció especial per a la tasca de l'Associació d'Hostaleria i Comerç de Cubelles "que cada any porta a terme una de les activitats amb major seguiment de tota la fira, amb la tòmbola en què participen els establiments associats".

Els actes
Els actes començaran el 8 de setembre, a les 7 del vespre hores a la plaça del Mercat, amb la inauguració oficial de la Festa i l'obertura dels estands. Seguidament, a les 8 del vespre tindrà lloc l'acte de lliurament dels Pàmpols de Plata 2006 i la tradicional trepitjada de raïm i tast del primer most. També a partir de les 8 hi haurà l'enlairada i vista panoràmica de la vila amb el globus aerostàtic del Banc de Sabadell, mentre que des de l'obertura del recinte final un espardenyer farà una demostració d'aquest antic ofici.

Dissabte, els estands obriran a les 11 del matí i fins a les 2 la canalla podrà gaudir de les atraccions infantils gratuïtes; i a les 19 h. es farà la presentació de les candidates a pubilles 2006. Mitjà hora més tard, hi haurà un espectacle de màgia, que anirà a càrrec del cubellenc Isidre Rosell i seguidament, a les 20 h. es portarà a terme la presa de possessió de les Pubilles i Dames d'Honor 2006". La nit es tancarà amb ball que estarà amenitzat per l'orquestra Sonocaribe.

Durant la jornada de dissabte, tant al matí com a la tarda hi haurà una demostració de l'ofici antic de terrissaire.

Els actes es reprendran, diumenge amb l'obertura dels estands a les 11 del matí. Paral·lelament tindrà lloc la 6a Trobada de Col·leccionistes de plaques de cava. A la tarda, a partir de les 18 h. es realitzarà una exhibició de taekwondo i d'aeròbic infantil organitzada pel Centre Fitness Cubelles. A continuació, sota el títol “Viu el Ball”, l’Associació de Balls de Saló de Cubelles Tempo de ball" farà una exhibició. Els actes es tancaran amb l'actuació artístic musical a càrrec de la companyia de Dansa Folklòrica Lublin, de Polònia.

Al llarg de la jornada de diumenge, tant al matí com a la tarda hi haurà una altra demostració d'oficis antics. En aquesta ocasió, un artesà ens ensenyarà com es fan els utensilis de cuina coma ara culleres, forquilles, entre d'altres. Paral·lelament, s'organitzarà un taller infantil que durarà tota la jornada de diumenge per a la construcció d'una cabana amb 30 quilos de vímet de dimensions 1,20 d’amplada per 1,60 d’alçada.

Les exposicions de la Festa
Pel que fa a la resta d'activitats programades en motiu de la Festa de la Verema, cal destacar que del 8 al 10 de setembre es podrà visitar a l'estand de Promoció Econòmica una exposició de les obres presentades al Concurs del Cartell per a la Festa de la Verema 2006.

Del'1 al 15 de setembre es podrà visitar a la sala d'exposicions del Centre Social una Exposició monogràfica titulada "Eines i Estris de la Vinya", que anirà a càrrec de Francesc Pujades, i acompanyada de fotografies d'Antoni Pineda. També s'exposarà una maqueta feta a mà pel cubellenc Joan Freixas i Catllà.

Per a més informació cal adreçar-se a l'Oficina de Turisme de la Plaça del Castell. El seu telèfon és el 93 895 32 50.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local