El projecte vol potenciar-ne els valors paisatgístics de la carretera de les Costes. fdg/c. castro
VD |
05-12-2006 20:32
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
La C-31 forma un eix de comunicació entre el Baix Llobregat (Castelldefels) i el Garraf (Sitges) que, al seu pas per lentorn del Parc Natural del Garraf, és conegut com a carretera de les Costes. Amb lobjectiu de potenciar-ne els valors paisatgístics i millorar-hi la seguretat viària, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat un projecte que permetrà millorar i formar noves àrees de descans.
El Govern ha acordat declarar locupació urgent dels béns i drets afectats per les obres corresponents a aquesta actuació, que abastaran una longitud total de 12,5 quilòmetres al terme municipal de Sitges. Es preveu que els treballs, ara en fase de licitació, siniciïn durant la primavera vinent i tinguin una durada de 5 mesos.
Les principals actuacions previstes en aquest projecte són les següents:
Millora de les àrees de descans: Es formaran un total de 13 àrees de descans 6 al costat mar i 7 al costat muntanya. Aquestes àrees comptaran amb espais com: accés, aparcament, voreres per als vianants, zona de picnic, plantacions amb espècies pròpies del Garraf i, en el cas de les àrees del costat mar, una zona de mirador.
Àrees demergència: Shabilitaran 12 àrees que permetin la parada als vehicles en casos demergència .
Reordenació de la rotonda del Rat-penat: Aquesta actuació consistirà en la modificació de la rotonda situada a sobre de linici dels túnels de lautopista C-32 i que permet laccés a la urbanització Rat-Penat. Amb les obres, la rotonda passarà de ser el·líptica a circular amb la finalitat de millorar la fluïdesa del trànsit en aquest punt, que registra un moviment molt intens de vehicles que es dirigeixen cap a Sitges des de Barcelona per la C-32 i volen accedir a la carretera de les Costes
Reordenació de laccés a les Pedreres: Es millorarà la intersecció en T actual mitjançant la formació de carrils dacceleració i desacceleració i dilletes per a canalitzar el trànsit. Aquest accés se situa prop de Port Ginesta.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!