Mercè Foradada ha presentat l'exposició
Vilanova.cat |
24-04-2007 23:14
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Conegut mundialment per ser el descobridor del ja desaparegut Floquet de Neu, Sabater Pi és un naturalista admirat des del punt de vista científic com des de l'rtístic, tal i com ha destacat la regidora de cultura de l'juntament de VNG, Mercè Foradada, a la presentació d'questa exposició als mitjans de comunicació. L'exposició ha estat comissariada pel professor Antoni Micó, de l'scola Superior de Dissenyi Art Llotja.
Les obres referents a l'etnografia van ser realitzades per Sabater Pi durant la seva estada a l'Àfrica a finals dels cinquanta i principis dels seixanta i destaquen els seus estudis sobre l'ètnia Fang de Rio Muni, estudis de paisatge, vegetació o els primers treballs en zoologia sobre les ocells indicadors de la mel i de la granota gegant Conraua Goliath de la que en va ser descobridor. També es podran contemplar dibuixos de ximpanzés bonobos i de goril·les.
La mostra ha estat organitzada en col·laboració amb el Parc Científic de Barcelona i la Universitat de Barcelona, on es troba la col·lecció Sabater Pi de la qual formen part els dibuixos i elements que s'exhibiran al Balaguer.
Com a activitat complementària destaca la presència del propi Jordi Sabater Pi el dijous 10 de maig per pronunciar una conferència sota el nom "Una vida a l'Àfrica dedicada a la recerca".
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!