La fàbrica de ciment Cemex situada al Tacó. fdg/ carles castro
VD |
26-04-2007 23:25
Segons han explicat els veïns, la setmana passada va sortir a exposició pública la sollicitut dautorització ambiental per adecuar al sistema de la Llei 3/1998 de 27 de Febrer lactivitat que es desenvolupa a la fàbrica. Amb l'obertura de l'exposició pública, l'entitat ha començat a elaborar les al·legacions amb l'assessorament d'un advocat per aconseguir que l'activitat deixi de "castigar la qualitat ambiental del barri".
El president de l'Associació de Veïns del Tacó, Alfredo Villa, ha comentat que és un deure de l'entitat presentar al·legacions a aquest projectes: "després dels anys que portem lliutant per millorar la contaminació del Tacó, ara que tenim una oportunitat per actuar ho hem de fer". En aquest sentit, Villa ha lamentat que després dels diversos contactes que han tingut al llarg dels anys amb l'administració local i la Generalitat, cap de les dues hagi informat l'associació de veïns d'aquest tràmit.
L'AV Tacó també ha fet una crida a entitats i ciutadans de Vilanova i la Geltrú per tal que, si ho consideren convenient, presentin les seves pròpies allegacions a la sollicitud de la fàbrica cimentera o se sumin a les al·legacions que presentarà l'entitat. La data límit per fer aquest tràmit és el proper 8 de maig.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!