Comarca

Rafael Roig prendrà possessió del seu càrrec de diputat a la Diputació dijous vinent

Ja s'han proclamat els 51 nous diputats pel mandat 2007-2011

Rafael Roig en una imatge d'arxiu al ple de Sitges. fdg/ marcel fabra

Rafael Roig en una imatge d'arxiu al ple de Sitges. fdg/ marcel fabra

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Els nous electes prendran possessió dels seus càrrecs el proper dijous 19 de juliol, a les 12 del migdia, en un ple extraordinari de constitució, en el transcurs del qual s'elegirà a Celestino Corbacho com a nou president de la Diputació de Barcelona. Després del Ple de Constitució n'hi haurà un altre, en el qual el president informarà del nou cartipàs. En aquest sentit, el dimecres 18 a la tarda Celestino Corbacho té previst informar del nou equip de govern als membres del Grup Socialista a la Diputació.

Cal recordar que el passat 4 de juliol, el PSC, ICV-EUiA i ERC van reeditar l'acord de govern que els tres partits mantenen a la Diputació des de fa 12 anys, i que marca les cinc grans línies estratègiques que es desenvoluparan en els propers quatres anys: treballar per la cohesió social i la millora de la qualitat de vida, desenvolupar accions en favor de la convivència ciutadana, garantir l'accés a l'habitatge i la mobilitat sostenible, promoure un territori equilibrat i sostenible, i fomentar un desenvolupament econòmic equilibrat i de qualitat.

En l'acord de Govern, les tres forces polítiques afirmen que volen aprofitar l'oportunitat que ofereixen les disposicions estatutàries per reforçar i consolidar el paper dels governs locals, i creuen necessari que la Diputació exerceixi en els propers anys “un lideratge institucional que permeti extreure tota la potencialitat al nou marc legal autonòmic, posant l'accent en la consolidació de l'autonomia local i l'aprofitament de les noves capacitats dels governs locals”.

Per això, el president en funcions, Celestino Corbacho, ha proposat la creació d'una Comissió de Vice-presidents, que tindrà com a funció reflexionar sobre el futur de la Diputació de Barcelona, i el desenvolupament del govern local a Catalunya davant el desplegament del nou Estatut. En aquest sentit, Corbacho ha ofert a CiU la possibilitat que un dels seus diputats ocupi una vice-presidència, i sigui aquest vice-president el que s'incorpori a l'esmentada comissió, que no tindrà responsabilitats de govern.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local