Es preveuen noves reunions amb el col·lectiu de joves, durant aquesta setmana. fdg/ marcel fabra
Comunicat Ajuntament de Vilanova |
25-07-2007 17:51
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Donat que lenderroc de limmoble no està previst fins daquí a dos anys, la proposta contempla la possibilitat que els col·lectius, els actuals i els futurs, gestionin aquest espai durant aquest temps. El compromís municipal contempla que, durant aquest període, es pugui discutir de manera participada lús daquests espais en el marc dun Consell de Ciutat (aspecte contemplat en el Reglament de Participació Ciutadana de lAjuntament de VNG)
Tot i que lequip de govern ha manifestat la voluntat darribar a acords amb els diferents col·lectius, també es manté ferm en laplicació dunes condicions que shauran dacomplir.
- El o els col·lectius amb els quals es signi lacord hauran destar registrats
- Desocupar lespai privat del número 25
- Els serveis tècnics de lajuntament realitzaran un informe per valorar les condicions estructurals de limmoble
- El temps per gestionar lespai quedarà acotat als dos anys
- Lespai sha dobrir a daltres col·lectius cívics, socials i culturals de VNG
- Els col·lectius han de realitzar els arranjaments necessaris per acomplir les mínimes condicions, requerides tanmateix a qualsevol entitat
- Els col·lectius han de fer-se càrrec de la responsabilitat civil
- Els col·lectius ha de fer-se càrrec del consum de subministraments
- Ha dexistir un compromís de no provocar conflictes veïnals ni conflictes socials
Lequip de govern manté la seva aposta per la dinàmica del diàleg i lexercici de convivència, recordant que, aquests tipus diniciatives, en les que sutilitza la figura del conveni o acord, ja sestan produint en ciutats com Sant Cugat, Mataró o Madrid, així com en daltres països europeus.
Mentre els serveis jurídics busquen les fórmules més adients per la redacció dun document dacords, es preveuen noves reunions amb el col·lectiu de joves, durant aquesta setmana.
A banda, també es continua treballant per trobar nous espais que donin sortida a les necessitats dels diferents col·lectius de la ciutat, tal i com sha fet fins ara, en temes com lEnvelat, el Molí de Mar, els Centres Cívics, així com a través dels diversos convenis i subvencions que shan establert amb associacions de VNG.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!