VD |
21-10-2007 19:41
Des de la Chunta asseguren que a l'octubre de 2006 la vagoneta va desaparèixer sense que Renfe donés cap explicació sobre el motiu del trasllat i que va ser al juny de 2007 que van descobrir a través d'un reportatge publicat a la revista HobbyTren que La Zorrilla estava exposada al museu de Vilanova i la Geltrú.
Segons el comunicat de la Chunta Aragonesista, "es considera necessària la protecció del nostre patrimoni històric pel que anem a presentar iniciatives tant en el Congrés com en les Corts per recuperar la vagoneta. L'objectiu d'aquestes accions és conèixer qui és el responsable que va autoritzar el trasllat de la vagoneta a Vilanova i la Geltrú "tenint en compte que es van haver de tallar les soldadures i traslladar-la en un camió".
La Zorrilla és una vagoneta de principis de 1900 que es va trobar a l'estació de Caminreal i va ser restaurada pels propis ferroviaris per a la seva exposició a l'estació de Teruel. Després de la seva desaparició, la Plataforma en Defensa del Ferrocarril es va adreçar a Renfe per trobar una explicació, però no van rebre cap resposta, pel que pensen que no existeix cap autorització expressa.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!