VD |
04-11-2007 23:11
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
La ponència tindrà lloc a les 10.15 h del matí a la sala 3 de la Fira de Barcelona Sitges és un dels punts d’atracció turística més rellevants de Catalunya i Europa per la seva diversitat, els seus recursos turístics, culturals i naturals, i perquè és la vila de Catalunya amb més dies de sol acumulats al llarg de l’any.
Art, història, gastronomia, tradicions, museus, arquitectura són també atributs que han donat i donen un valor afegit a Sitges. Al segle XXI Sitges vol continuar sent un destí privilegiat, únic, i amb aquesta voluntat neix el projecte “Sitges, paisatge de les arts”, que pren com a punt de partida els inicis del segle XX, quan Sitges, de la mà de Santiago Rusiñol, va acollir el Cau Ferrat, un punt de trobada i reunió de grups d’artistes i intel·lectuals que van obrir Catalunya a les tendències europees més innovadores del moment.
Ara, en ple segle XXI, Sitges vol continuar amb aquesta tradició i tenir nous Cau Ferrats que permetin el desenvolupament de la creativitat i les arts a la vila. Així, ja està en funcionament el Centre de Disseny de Sitges i està en projecte el Cau Ferrat de la Gastronomia, situat a la Masia Miralpeix.
Per dur a terme aquests i nous projectes, i el desenvolupament territorial de Sitges en el futur, és important el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, aprovat per unanimitat al 2006, que té molt en compte les necessitats i prioritats dels habitants i la protecció del medi ambient.
Un altre factor a tenir en compte és el treball conjunt entre entitats públiques i privades. Així, s’han generat acords de transferència de coneixement amb entitats com la Fundació Metròpoli i l’Associació Internacional d’Urbanistes (ISOCARP).
Tots aquests projectes són els que l’alcalde de Sitges, Jordi Baijet, explicarà amb més profunditat en el marc del Barcelona Meeting Point, on Sitges també tindrà un espai propi dins l’stand de la Federació de Municipis de Catalunya.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!