VD |
13-01-2008 12:14
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El president del Consell Rector del Govern Territorial de Salut del Garraf, Enric Mangas, ha explicat que la reordenació de l’atenció hospitalària de la comarca implicaria “una gestió molt millor”, com han demostrat altres experiències d’aquest tipus, per exemple a la comarca de l’Anoia. Aquest fet revertiria en un millor servei per al ciutadà, que a l’hora de dirigir-se a un hospital de la comarca, ho estaria fent a una mateixa entitat. Segons Enric Mangas, inicialment la posada en marxa d’aquest sistema mantindria els dos centres de VNG i de Sant Pere de Ribes, tot i que no es podria descartar que posteriorment es fusionessin també físicament en un de sol.
La reordenació implicaria també una reestructuració i una possible ampliació dels recursos de què ara disposen els hospitals de la comarca. Enric Mangas ha afirmat que pel volum de població del Garraf “cal posar més serveis dels que actualment existeixen”. La reunió d’avui ha servit, així mateix, per exposar la situació dels serveis sanitaris actuals i les seves necessitats.
En la trobada d’aquest migdia a VNG s’ha establert un període màxim de sis mesos per completar els tràmits de la constitució del consorci entre els ajuntaments del Garraf i la Generalitat. A partir d’aquí, començaria la tasca per posar en marxa el projecte de reordenació. En la reunió del Govern Territorial de Salut del Garraf d’aquest migdia hi ha assistit, en representació de VNG, l’alcalde Joan Ignasi Elena i la regidora de Serveis Socials, Salut, Sanitat i Convivència, Encarna Grifell.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!