SANT PERE DE RIBES

El pla educatiu d'entorn porta la realitat de les llengües

L’exposició és una de les activitats del Pla Educatiu d’Entorn de Les Roquetes pel foment de la cohesió social i la l’ús llengua catalana dirigida als centres d’ensenyament. Aquesta exposició que serà visitada per alumnes dels centres educatius, també es pot visitar per lliure en horari de 17.30 a 19.00 h.

La hipòtesi de partida de l’exposició és que a Catalunya actualment hi ha parlants de més de 300 llengües de les quals, a hores d’ara, se n'han identificades unes 220. Cal fer visible aquesta realitat perquè només amb el coneixement és possible la convivència i perquè la diversitat fa possible la reciprocitat i la cooperació.

La mostra està formada per tres mòduls:

1 - Les llengües a Catalunya, on s’ensenya la diversitat de llengües que es parlen a Catalunya i se’n dóna informació.

2 - La mirada diferent, on es mostra què implica que cada llengua proporcioni una visió del món i el coneixement que això ens aporta. També s’hi mostren les aportacions que han fet altres llengües al català.

3 - Estratègies per a la convivència, on es mostren diferents iniciatives d’arreu del país que tenen la llengua com a eix integrador.

Paral·lelament, l’exposició es complementa amb un DVD amb 3 documentals complementaris de l'exposició i amb el mateix títol que els mòduls, un CD amb dos jocs interactius (un per a infants i un altre per a totes les edats) i una activitat interactiva per donar a conèixer les llengües de signes; i el catàleg, on s’amplien i aprofundeixen els continguts de l’exposició.

El GELA (Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades) oferirà juntament amb l'exposició una conferència amb el títol ”Amb la llengua a la motxilla: llengües i immigració a Catalunya”. La xerrada anirà a càrrec de l’Eva Monrós (Departament de Lingüística General de la Universitat de Barcelona) i es farà el dia 14 de febrer, a les 6 de la tarda, a la Biblioteca Josep Pla de Les Roquetes.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local