VNG

Mesures per controlar la colònia de coloms a Vilanova

L’Ajuntament durà a terme un pla de control de la colònia i demana la ciutadania que no els doni de menjar

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Després de constatar l’augment desproporcionat de la població de coloms, fer el cens de les principals colònies i estudiar les nombroses instàncies presentades per la ciutadania a causa de les molèsties que ocasionen, la Junta de Govern Local ha aprovat aquest dimarts la contractació d’una empresa especialitzada. L’empresa contractada Falcon Centre Catalunya, realitzarà una captura controlada de coloms mitjançant el sistema de gàbies trampa i captura en xarxa, en algunes places i indrets de la ciutat.

A banda d’aquestes primeres accions l’Ajuntament de Vilanova estudia altres mesures complementàries basades en el programa de reintroducció del falcó pelegrí a VNG, per tal de controlar la població i la creació de colomars ecològics, on es podrà controlar la natalitat d’aquesta espècie, mitjançant pinso anticonceptiu i canvi d’ous.

Cal assenyalar que molt més important i eficaç que el control de la colònia que es farà ara, és la sensibilització de la ciutadania per evitar que es doni de menjar als coloms.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local