CUBELLES

Viacrucis a Cubelles, el 21 de març

La processó sortirà Divendres Sant, a les deu de la nit davant l’església Santa Maria de Cubelles

La processó tindrà una durada d'unes dues hores, i l’encapçalarà els soldats romans, que acompanyaran el recorregut amb el toc de timbals. Tot seguit, aniran els ganfarons portats pels escolans, la Creu Processional, el Penó de la Confraria, el Drap de la Verònica, la Vera Creu, mossèn Lluís, les autoritats, el Sant Crist, el Pas de la Dolorosa i el Pas del Calvari. Els organitzadors demanen als participants del Viacrucis que segueixin les indicacions dels zeladors, que guardin la fila amb silenci, que portin el ciri a la mà esquerra, i que quan sentin el toc de campanes que es parin al lloc on es troben. També es demana que les persones que portin ciris, els portin amb un protector perquè la cera no taqui el terra i d’aquesta manera evitar les relliscades.

Pel que fa als costums del Viacrucis, és tradicional que al llarg del recorregut els ciutadans encenguin els llums de les portes, finestres i balcons de les seves cases i els guarneixin amb cobrellits.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local