VD |
07-05-2008 22:25
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
L'objectiu d'aquesta sessió és preparar al personal de les Oficines d'Atenció Ciutadana (OACs) per al futur desplegament de la Llei d'Accés Electrònic del Ciutadà als Serveis Públics. La jornada està adreçada als professionals de l'atenció ciutadana està organitzada pel Fòrum d'Oficines d'Atenció Ciutadana de Catalunya amb la col·laboració de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya i es celebrarà el dijous 8 de maig.
Els tràmits per Internet
El DNI electrònic ofereix la possibilitat d'identificar-se unívocament i fer tràmits a través de les pàgines d'Internet de diversos organismes públics, signar i xifrar missatges de correu electrònic i documents, etc. El desplegament d'aquest document així com dels diferents certificats com ara l'idCAT de l'Agència Catalana de Certificació o la signatura electrònica de la FNMT permeten realitzar tràmits de manera segura amb diversos organismes públics (Agència Tributària, Generalitat de Catalunya, etc.).
Molts ajuntaments treballen des de fa temps per adaptar els seus sistemes i donar resposta a la demanda d'interacció i tramitació per Internet a través de la creació de les anomenades carpetes ciutadanes on, un cop identificats amb la seva signatura electrònica, els ciutadans poden consultar les seves dades, obligacions fiscals, etc. i fer tràmits amb l'administració.
El Fòrum d'OACs de Catalunya
El Fòrum d'OACs de Catalunya, format per 30 ajuntaments de Catalunya, neix amb la voluntat de trobar un espai comú d'intercanvi d'experiències i debat amb l'objectiu d'apropar l'administració a la ciutadania. Dins de les activitats desenvolupades pel Fòrum destaquen aquests accions formatives destinades de manera exclusiva als professionals de l'atenció ciutadana que, a banda de la vesant pedagògica, permeten l'intercanvi d'impressions entre el personal així com el coneixement dels sistemes d'atenció ciutadana dels diferents ajuntaments.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!