VD |
27-05-2008 22:04
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Durant tota la setmana professionals i experts en el camp de la prevenció i la seguretat laboral debatran i posaran en comú diferents aspectes sobre la situació laboral dels treballadors i treballadores del país.
L’acte inaugural de la Tercera Setmana de la Prevenció, que concentrarà la major part de les activitats a Neàpolis, es va celebrar ahir al migdia a la Biblioteca Museu Víctor Balaguer. El segon tinent d’alcalde, Tomàs Álvaro, va ser l’encarregat de donar la benvinguda als assistents, tot recordant que la Setmana de la Prevenció representa un model d’organització únic a tot l’Estat en matèria de seguretat preventiva. Àlvaro també va dir que “és voluntat de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú poder aplicar diàriament la prevenció en tots els àmbits laborals per tal de poder disminuir els nivells de sinistralitat”.
Entre els assistents hi havia el president de la Fundación Laboral de la Construcción a Catalunya, Joan Santaularia va qualificar d’èxit aquesta iniciativa que segons va explicar “te com a objectiu la formació del treballador en matèria de seguretat i qualitat”.
El president del Gremi de Constructors del Garraf, Tomàs Gràcia, va agrair la participació dels tots els organismes, entitats i empreses que donen suport a la Tercera Setmana de la Prevenció, i va destacat el paper del Gremi que representa “per la defensa que fa de l’empresari, però també dels seus treballadors”. En aquest sentit va encoratjar patronal i sindicats per seguir treballant per l’objectiu d’aconseguir Mortalitat Zero en l’àmbit laboral.
L’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena, va cloure l’acte inaugural de la Setmana de la Prevenció agraint la col·laboració i l’esforç de tots els qui han fet possible la celebració d’aquesta tercera edició. L’alcalde va destacar la importància d’aspectes com la inspecció, el control i les lleis per garantir la seguretat dels treballadors, “però sobre tot és important la formació, la informació i la conscienciació de la societat davant la problemàtica”. És en aquest sentit que l’alcalde garantir el suport de la institució municipal en iniciatives que vagin encaminades a reduir la sinistralitat laboral.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!