VD |
25-06-2008 13:01
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El projecte d’urbanització de l’esplanada de l’estenedor de xarxes del port vilanoví planteja una reordenació de la zona, amb l’objectiu de diferenciar l’espai de treball dels pescadors de l’espai de passeig dels vianants.
La urbanització comprèn la nova pavimentació i la senyalització de tota la superfície destinada a l’estesa de xarxes, per millorar el servei del sector pesquer.
L’actuació contempla la construcció d’una àmplia vorera al voltant de l’estenedor de xarxes per facilitar la mobilitat dels vianants, donant més espai als ciutadans en el front portuari i integrant millor el port en el municipi.
Amb l’objectiu de diferenciar la zona de passeig dels vianants de la zona de treball del col·lectiu pesquer també es col·locaran bancs i jardineres.
Promoure l’eficiència energètica
A més, el projecte adjudicat preveu la millora de l’enllumenat públic al llarg del vial de Ribera, així com la renovació de la xarxa d’aigua potable. Per fer-ho es preveuen fer noves canalitzacions de serveis al llarg de la franja de Ribera.
L’actuació està en línia amb la política mediambiental de Ports de la Generalitat que promou la millora de l’eficiència energètica de tots els serveis en les 26 instal·lacions portuàries que gestiona.
Pla especial del port
El projecte d’urbanització de l’esplanada de l’estenedor de xarxes i de millora de l’enllumenat públic a la zona de Ribera és una actuació prevista en el Pla especial del port de Vilanova i la Geltrú, que es va aprovar definitivament a l’estiu de 2007.
D’altra banda, l’espai ocupat actualment per la plaça del Port, el varador i les drassanes, en el futur, i un cop es traslladin les activitats del varador a l’àrea de Ponent, s’ha de convertir en un gran espai per als ciutadans.
Per portar endavant l’ordenació de la plaça del Port, Ports de la Generalitat convocarà, abans que acabi l’estiu, un concurs per encarregar la redacció d’un estudi de detall del conjunt de la futura plaça del Port. Aquest estudi haurà de permetre la realització de les actuacions per fases, en la mesura que es vagin alliberant les activitats actuals i es traslladin a la seva ubicació a Ponent.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!