COMARCA

Miquel Roca, Confrare d’Honor del Cava

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La XXVII Setmana del Cava va celebrar divendres a la nit la solemne cerimònia d’Investidura Tardoral que aquest any, de forma excepcional i per l’anunci de mal temps, es va traslladar de la seu de la Confraria del Cava de Torre Ramona a les Caves Freixenet de Sant Sadurní d’Anoia, on es van aplegar uns 220 confrares.

La Reina del Cava 2008, la gimnasta basca Almudena Cid, també va ser present a la cerimònia, repetint amb joies de TOUS i una altra creació de Rosa Clará, aquest cop un vestit de bambula de seda natural drapejada en to “cava”, amb un escot paraula d’honor i un fermall de cristall italià que li donà gran elegància i glamur a la jove gimnasta, que actualment podem veure a la televisió com a professora del talent show de Cuatro “Circus. Más difícil todavía”.


Miquel Roca jura fidelitat al Cava

Però el protagonista principal de la nit era l’advocat i polític Miquel Roca i Junyent que va jurar fidelitat al cava i va rebre la medalla de Cavaller Confrare d’Honor de la mà del president de la Confraria del Cava, Pere Bonet, qui va destacar el “prestigi global” que representa Roca.

Miquel Roca, per la seva banda, va felicitar la feina duta a terme al llarg de molts anys pels cavistes, que han aconseguit que avui mil milions de persones al món brindin amb cava, un producte que, per a ell, és un refugi que serveix per “superar els infortunis quan tot sembla que trontolla”. Amb aquesta distinció, la Confraria del Cava vol fer un reconeixement a la trajectòria de Miquel Roca (Cauderan, França, 1940), llicenciat en Dret i professor d’Universitat, que ha estat una de les peces claus de la transició democràtica del nostre país, entre altres coses per haver format part de la ponència constitucional de 1978, així com de la Comissió que redactà l’Estatut d’Autonomia de Catalunya. Avui és soci-president del gabinet Roca Junyent Abogados Asociados, fundat fa 12 anys, i que avui compta amb un equip de 200 professionals i cinc seus, una d’elles a la Xina.


Vuit nous Confrares de Mèrit

Miquel Roca va compartir protagonisme amb vuit personatges més que van ser investits Confrares de Mèrit en la cerimònia celebrada al Saló Real de les Caves Freixenet:
Rosa Cullell (Barcelona, 14-3-1958), actual directora general de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, considerada una de les 25 millors executives d’Europa. Entre altres càrrecs, Rosa Cullell ha exercit de directora general adjunta de “La Caixa”, vicepresidenta de Panrico, consellera delegada de l’editorial Grup 62 i directora general del Gran Teatre del Liceu.

Joan Llaneras ( Porreres, Mallorca, 19.05.1969), ciclista mallorquí, que s’ha retirat a Pequín havent fet història com l’esportista espanyol que ha aconseguit més medalles olímpiques (dos d’or i dues de plata). Les seves modalitats són Madison i carrera per punts, la qual és la seva especialitat i en la que ha aconseguit els seus majors èxits. Ha estat set cops campió mundial.

Pancho Campo, doctor en Medicina, és el p rimer Master Wine d’Espanya i president i fundador de The Wine Academy Spain. Se’l considera pioner a nivell internacional en la investigació de l’impacte del canvi climàtic a la vinya, àmbit en què ha estat entrenat personalment per Al Gore, i ha fundat el Congrés Mundial de Canvi Climàtic i Vi.

Francesc Homs i Ferret (Barcelona, 1951) és economista i, entre altres càrrecs institucionals i polítics, va ser Conseller d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya en el període 2001-2003. Avui, i des de 2005, és professor d’Economia a la Universitat Internacional de Catalunya i president d’una prestigiosa consultoria d’empreses.

Rosa Tous (Manresa, 1 de juny de 1966), gemmòloga i actual directora de Comunicació de TOUS, la marca que ha creat el cartell de la XXVII Setmana del Cava. S’incorporà al negoci al 1985 i impulsà el canvi d’estratègia del 92, consolidant Tous com una de les 500 empreses que més creixen d’Europa.

Blanca Rosa Roca (Barcelona, 1957), fundadora i directora general de l’Editorial Roca, creada ara fa cinc anys i que ja ha aconseguit fer-se amb autors tan destacats com Noah Gordon, autor del qual l’any passat en va publicar la novel·la El Celler

Juan Cacho, Catedràtic de Química Analítica a la Facultad de Ciencias de la Universitat de Zaragoza, fundador i director del Laboratorio de Análisis del Aroma y Enología. Entre altres tasques, destaca per. la seva vintena de tesis i més de 100 treballs de recerca sobre enologia.

Jaume Esteve, actual president de l’Ateneu Agrícola de Sant Sadurní que aquest any celebra el centenari de la seva fundació. És també president del C.E. Noia Freixenet.

La directora de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Rosa Cullell, va agrair en nom de tots els nous Confrares de Mèrit aquesta distinció. Cullell també va donar gràcies a les famílies que han fet possible que avui Sant Sadurní sigui “la terra del millor cava del món”, fet que “enalteix a tot el nostre país.”

Al seu costat més, també s’investiren els sis nous Confrares de Número: Pere Canals, Jaume Montserrat, Antonio Sánchez, Francesc Xavier Serra, Jordi Ferrer i Robert Cardús. Després de la cerimònia, els més de 220 convidats a l’acte, van poder degustar el sopar en honor als nous Confrares d’Honor, Mèrit i Número, servit per Catering Cal Blay.


Pau Gasol, proper Confrare d’Honor

Al final de la nit, el president Pere Bonet, va anunciar la primera investidura internacional que realitzarà la Confraria del Cava i que serà el proper mes de març a Los Ángeles, on els membres de l’entitat viatjaran per penjar la Medalla de Confrare d’Honor al més internacional dels esportistes catalans: Pau Gasol.

Els jugadors de la selecció espanyola d’hoquei herba són Joves Confrares de Mèrit

Ahir dissabte, els Joves Confrares investiran la Selecció Espanyola d’Hoquei Herba com a Joves Confrares d’Honor, al costat dels nous Joves Confrares de Mèrit que seran l’actriu l’actriu catalana Mariona Ribas, el reporter d’El Club de TV3 Jordi Gràcia, la periodista gastronòmica Carme Gasull, el sommelier d’El Bulli, David Seijas i el periodista americà Joe Ray. La Reina del Cava Almudena Cid també serà present en aquest acte, en el que també hi ha estat convidat el seu company Christian Álvarez, presentador del “Pasapalabra”.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local