VD |
14-01-2009 22:51
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El Pla de Transports de Viatgers de Catalunya (PTVC) es defineix com un pla territorial sectorial on s'estableixen les línies d'actuació generals per a la millora de l'oferta dels serveis de transport públic col·lectiu per carretera i ferroviari en l'àmbit interurbà de Catalunya, fins al 2012.
El pla aprovat ha estat objecte d'un ampli procés participatiu, on hi ha intervingut prop de 120 agents implicats, entre administracions, ajuntaments, entitats i particulars, que han adreçat, en conjunt, més de 980 aportacions.
Pel que fa a l'incidència del PTVC a la ciutat de Vilanova i la Geltrú, i per extensió al conjunt de la comarca, el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Xavier Carbonell, ha explicat que "el document recull moltes de les al·legacions que en el seu dia va presentar l'equip de govern municipal per tal que es tinguessin en compte en el redactat final del text". Tot i això el regidor també ha dit que "hi ha determinades qüestions sobre les quals caldrà seguir insistint, ja que no totes contemplen les millores que es van proposar des de VNG"
A nivell de transport ferroviari, l'Ajuntament de la ciutat es mostra satisfet per la millora del servei de rodalies de Renfe que homogeneïtzarà la freqüència de pas en períodes de 10 minuts entre trens. A més, incorpora com a millora la limitació dels trajectes durant els quals hi ha més gent que fa el recorregut dempeus. Una iniciativa avalada per diversos estudis i que ha de permetre millorar la comoditat dels usuaris d'aquest servei.
A més, s'ha rebut de bon grat, la proposta de la Generalitat davant la possibilitat, tal i com preveu el PTVC, que Vilanova passi a formar part de la futura línia de la costa, que enllaçaria les poblacions de Sant Vicenç de Calders, Vilanova i la Geltrú, Mataró i Maçanet. Menys satisfacció pel govern vilanoví ha suposat, però, que el Pla no contempli, tal i com es demanava, la incorporació de les poblacions del Garraf a la línia de rodalies de Tarragona, així com la potenciació de VNG com a parada de regionals.
Pel que fa al transport col·lectiu per carretera entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona, i a causa dels incidents succeïts a la línia de rodalies l'any 2007, el govern de la Generalitat va crear en el seu moment 14 expedicions directes sentit/dia, pel pal·liar els problemes de mobilitat. El PTVC preveia mantenir les expedicions directes només en hora punta, però el govern de l'Ajuntament de VNG va negociar amb la Generalitat mantenir 10 de les 14 expedicions. Un acord que es manté en l'actualitat, tot i que el PTVC no ho descriu.
Relacionat també amb el transport col·lectiu per carretera el text aprovat preveu 5 expedicions sentit/dia entre Tarragona i Vilanova i la Geltrú (actualment no hi ha servei). A més, es proposa l'estudi per la creació d'una nova línia d'autobús que enllaçaria les poblacions de Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Igualada i Manresa.
D'altra banda, en el marc del Pla de Transport de Viatgers de Catalunya es planteja el desenvolupament d'un Pla Comarcal, que l'any passat va iniciar el procés d'estudi i del qual en breu se'n començaran a concretar els detalls. L'elaboració d'aquest document respon, tal i com ha explicat el Regidor de Mobilitat, al compromís del govern català d'augmentar la mobilitat entre ciutats. Xavier Carbonell ha explicat que el Pla Comarcal ha de servir per millorar la proposta que planteja el PTVC sobre el servei per carretera entre Vilanova i la Geltrú, Canyelles i Vilafranca del Penedès, i atendre així a les al·legacions de l'Ajuntament de Vilanova en las que es reclamava una millora molt important del servei.
Altres aspectes que es contemplen en el futur Pla Comarcal són l'estudi de millora per l'accés a l'hospital comarcal de Sant Camil, la proposta de millora de la C-31 en direcció a Sant Pere de Ribes, amb l'objectiu d'optimitzar la velocitat comercial dels autobusos i la consolidació de la línia de bus interurbà entre Vilanova i Cubelles, que actualment dona servei a les urbanitzacions del Prat de Vilanova i Santa Maria de Cubelles, que el PTVC ja recull.
El Regidor de Mobilitat també s'ha mostrat satisfet per l'anunci del PTVC que consolida i impulsa les connexions per carretera amb els polígons del municipi. Actualment ja hi ha fets diversos estudis i la Generalitat subvenciona el servei fins a la Masia Barreres, Masia d'en Frederic, Can Marquès i Masia d'en Notari. També subvencionat pel govern català hi ha l'ampliació de la franja horària del servei a la Bòvila i al polígon industrial Roquetes.
Per últim destacar positivament l'anunci de considerar la ciutat de Vilanova i la Geltrú com a "pol singular", gràcies a la presència del Port (10 al conjunt del país), així com la consideració de "pol primari", a causa del número d'habitants.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!