VNG

Finalitza el taller de formació per equips d'alumnat mediador

El taller, que ha comptat amb set alumnes, s’ha realitzat a l’IES Lluch i Rafeques

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

En aquesta ocasió, el taller al voltant de la mediació ha comptat amb la participació d’un grup de 7 alumnes, 3 nois i 4 noies d’entre 2n i 4t d’ESO, que tenien com a objectiu final valorar la utilitat de les tècniques de resolució de conflictes com a dispositiu eficaç per gestionar els conflictes propis i els dels altres.

Aquest taller està pensat per fer-se en els centres de secundària que disposen d’equips d’alumnat mediador o que desitgen crear-ne de nous. Aquests equips estan formats per nois i noies que, voluntàriament, després d’una breu formació inicial i amb el suport del professorat del centre, s’ofereixen a fer de mediadors i mediadores quan sorgeixen conflictes de convivència entre els seus companys i companyes. L’objectiu del taller és formar i donar eines als nois i noies, a través d’una metodologia activa i vivencial combinada amb la reflexió a nivell de grup, per tal que puguin desenvolupar tasques de mediació en el centre on estudien.

La creació d’equips d’alumnat mediador als centres de secundària constitueix un nou pas cap a la plena convivència dels ciutadans i ciutadanes, fruit del treball realitzat en els darrers anys. L’any 2008 es van dur a terme 38 tallers al voltant de la gestió alternativa de conflictes, adreçats a l’alumnat de cinquè de primària i de primer d’ESO, en els que hi van participar prop de 1000 alumnes procedents de 15 centres educatius diferents.

L’ajuntament de Vilanova i la Geltrú, a través del Servei de Convivència i Civisme, desenvolupa, com a un dels seus eixos principals d’intervenció, accions de sensibilització i formació adreçades a la ciutadania en general i especialment a la població jove, conscient de la importància d’afavorir la convivència i promoure la cultura del diàleg.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local