VD |
01-06-2009 22:50
L’Aplec, que es farà el dia 13 de juny a Olèrdola, preveu reunir persones que participen en el Voluntariat per la llengua, alumnes dels cursos de català, personal del CNL i acompanyants, en una jornada festiva emmarcada en un programa d’activitats que inclou una visita al conjunt històric i monumental, diversos tallers (de dansa i de sardanes), música amb instruments tradicionals i una representació teatral protagonitzada per un grup de persones que participen en el Voluntariat, entre d’altres activitats. En l’organització de l’Aplec, a banda del CNL, hi participen l’Ajuntament d’Olèrdola, el Museu d’Arqueologia de Catalunya i diverses entitats que col·laboren activament en el programa del Voluntariat, com Òmnium Cultural (delegació a l’Alt Penedès), la Societat “La Principal” (El Casal), l’Agrupació Excursionista Talaia i els Bordegassos de Vilanova.
Un dia de festa
L’organització, integrada pel personal tècnic del CNL i per dues comissions relacionades amb el Voluntariat que funcionen a Vilanova i Vilafranca, vol que hi participi el màxim nombre de persones possible que estiguin relacionades poc o molt amb el CNL, ja sigui per mitjà dels cursos com del Voluntariat per la llengua, junt amb els acompanyants. La finalitat de la jornada és crear un espai de trobada a l’aire lliure que afavoreixi el diàleg entre aquestes persones, fora de les aules o dels punts de trobada habituals de les parelles lingüístiques.
El I Aplec oferirà activitats diverses durant tot el dissabte. Així, a les 9 del matí, sortint de la zona d’aparcament del castell, es farà una excursió pels camins i senders de la vall d’Olèrdola, guiada per membres de l’AE Talaia. Aquesta activitat és optativa i prèvia a l’inici formal de l’Aplec.
A les 11 del matí, començaran els actes propis de l’Aplec amb la recepció de les persones participants i, a 2/4 de 12, l’alcalde d’Olèrdola, Josep Tort, i el president del Consell del CNL de l’Alt Penedès i el Garraf, Josep Tomàs Àlvaro, donaran la benvinguda als assistents i s’iniciaran les activitats. La primera de totes serà una visita guiada al recinte del Conjunt Monumental d’Olèrdola, a càrrec del mateix Museu d’Arqueologia de Catalunya. Un cop finalitzada la visita, pels volts de les 2 del migdia, es farà el dinar a la zona de pícnic del recinte.
A la tarda, a les 4, un grup de persones vinculades al Voluntariat a Vilafranca que des del mes de gener fins ara ha participat en un taller de teatre representarà l’obra Comuniquen. Aquest taller, dirigit per Laia Monteagudo, s’ha fet amb la col·laboració de la Societat “La Principal”, Òmnium Cultural (delegació a l’Alt Penedès) i l’Ajuntament vilafranquí. A continuació sonarà música tradicional, a càrrec del grup L’Home del Sac, de Vilanova i la Geltrú, i s’organitzarà un taller de danses tradicionals i populars, dirigit per Ricard Serra. Aquest taller també s’ha anat preparant durant els últims mesos. L’activitat següent serà un taller de sardanes, que es farà amb el guiatge dels Amics de la Sardana, de la vilanovina AE Talaia. Finalment, pels volts de les 6, es clourà l’Aplec, amb una anella col·lectiva i una ballada final.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!