Dani Gàmez |
09-06-2009 22:47
Passaven vuit minuts de les 11.00h del matí quan s’ha activat l’alarma a causa d’una explosió de gas al Carrer Sant Joan. Bombers, Policia Local, Mossos d’Esquadra, serveis sanitaris i tècnics locals han participat en aquest desplegament i han posat a prova les seves capacitats per a salvar vides.
Aquests esdeveniments, segons ens ha explicat un dels observadors del simulacre, són molt necessaris pel bon desenvolupament d’aquestes operacions d’emergència. Aquests actes impliquen un alt grau de compaginació entre els diferents cossos policials i de salvament i això ajuda a potenciar aquesta complicitat.
No obstant, els tècnics responsables dels diferents serveis d’emergències i els observadors han confirmat que hi ha coses a millorar. Els observadors han afirmat que s’ha de fer més visible el Centre de Comandament Avançat, el grup de tècnics responsables dels serveis d’emergència que arriben al lloc dels fets.
Els pocs ciutadans que circulaven per les rodalies del carrer Sant Joan tenien la idea generalitzada que tot estava massa preparat. Dies abans membres dels bombers de Vilanova havien anat a fer fotografies del lloc dels fets per saber amb tot el que es trobarien. Segons paraules d’alguns vianants amb els que hem pogut parlar, “era tot massa tranquil, no hi havia la sensació de perill ni de por que provoquen aquests situacions”. Alguns d’ells apostaven per menys coneixement per part dels membres d’emergències per a tenir una major eficiència.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!