VNG

Xató passat per aigua

Vilanova obre la temporada de xató amb un renovat festival que substituirà la tradicional xatonada prèvia al carnaval

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Centenars de persones s'han reunit aquest diumenge al matí per participar del Festival del Xató, una festa gastronòmica que tenia com a principal objectiu promocionar els productes locals i la seva cuina. La pluja ha estat el convidat inesperat de la jornada i la causant d'aigualir la celebració, malgrat que s'ha pogut celebrar el concurs de xató amb normalitat.

Les degustacions de xató i altres plats típics de la cuina vilanovina s'ha hagut de traslladar a les voltes de la plaça de la Mediterrània, que ha tornat a ser l'escenari d'aquesta festa. Durant tot el matí s'han ofert racions de Xató (cassoleta de xató amb truites, pa, coca de llardons i copa de vi, per 10 euros) i platets (a 2 euros) de Caneló d’espigalls i rap, Sípia a la bruta, el cèlebre Bull de tonyina i Fideus rossejats a l’all cremat. Tot plegat s'ha acompanyat de vi del Garraf.

Vilanova ha obert enguany la temporada de la Ruta del Xató, una proposta de turisme gastronòmic vinculat al xató i les terres del Penedès. Es realitza de novembre a abril, coincidint amb la temporada de l’escarola, un dels ingredients principals d’aquest plat típic de les comarques catalanes de l’Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf. La Ruta del Xató està formada per 9 municipis (El Vendrell, Sitges, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Cubelles, Calafell, Cunit i Canyelles), i 6 gremis de restauració.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local