VNG

El sí guanya a Vilanova

8.518 ciutadans, un 15% del cens, han participat a la consulta sobre la independència i el 93% ha dit sí

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

L’entitat sociocultural Foment Vilanoví va aplegar a darrera hora de la tarda més de 300 persones per seguir en directe la lectura dels resultats i, entre els assistents, una extensa representació de dirigents convergents, d’ERC i de la CUP i absència total dels quadres locals socialistes. Finalment, el sí es va imposar per 7.918 vots (93,82%) davant del no que només va atraure 416 vots (4,93%).

El local social de la colla castellera Bordegassos va ser un dels espais on els vilanovins van poder votar. Gent gran i, sobretot, moltes famílies d’entre trenta i cinquanta anys amb nens petits van dipositar a la papereta a la urna durant tot el matí. És el cas de l’austríaca Karin Perchthaler, indignada amb el tracte que reben els catalans per part de la premsa espanyola, o Anna Robirosa, que assegura que el referèndum servirà per donar veu al poble. En aquest mateix sentit es van manifestar José Manuel González, Jordi Martínez i Oriol Alemany, tots ells cansats de tanta crítica contra Catalunya. Jordi Morer, un dels presidents de la mesa electoral, assegurava que “la participació m’està sorprenent”, tenint en compte que a les darreres eleccions municipals li va tocar ser també president de mesa: “tinc la sensació que avui la gent ve més convençuda”.

Tot i les percepcions, el cert és que bona part de la societat civil local es va bolcar en la consulta. És el cas dels actors Sergi López, Toni Albà, del cantautor Pere Tapias i d’una trentena d’entitats. Per al record quedarà el vot de Marcel·lí Garriga, de 93 anys, lluitador antifeixista empresonat al camp de concentració de Buchenwald, i que va exercir el seu vot el cap de setmana passat, just tres dies abans de la seva mort.

(Notícia publicada al diari Avui)

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local